Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Iritepiet1 schreef:senna21 schreef:Heet hij toevallig Scrooge![]()
Een lastig dilemma.
Scrooge
Zammie schreef:Ja, klopt pipo. Heb al een meldpunt gekregen via pb, dus denk dat ze daar inderdaad actie mee gaan ondernemen, als ze goed hooi hebben gekregen vandaag.
Hij verkoopt met name aan paardenhouders. Zit nogal op te scheppen over wie hij allemaal hooi en stro levert.
Hopelijk kan er wat mee gedaan worden en zal zelf aankomende zomer weer eens de weilanden bekijken en evt. melding maken. Geen idee of dat kan, maar het moet toch op de 1 of andere manier aan hem duidelijk gemaakt worden dat dit niet gevoerd en dus verkocht mag worden. Paarden kunnen er aan dood gaan en als je het plantje niet kent, dan denk je dat het een grassoort is, vooral in hooi..
Zammie schreef:Jolien, ik heb zelf ook balen van hem gehad waar het in zat. Heb hem gelijk gebeld toen ik de balen heb onderzocht en eerst deed hij of hij niet wist wat het voor plantje was. Daarna dat het niet schadelijk zou zijn en dat ik het maar moets voeren. Hij nam het niet terug of omruilen. Was maar 1 aanhangertje, dus heb het vernietigd.
Nu ken ik zijn weilanden, kom er wekelijks weleens langs en heb deze weilanden dat jaar en vorig jaar bekeken. Vanaf de berm is het al zichtbaar. Hij heeft dus duidelijk niet met vergif gespoten en verkoopt het dus nog steeds.
Hij koopt heel veel gras/hooi hier in de omgeving op. Vaak gewoon van het land, want zijn hoofdwerk is het in balen maken en sealen. De rest koopt hij dus overal gewoon op, ook in het buitenland.
Of anderen iets hebben gevonden??? Geen idee? Spreek maar weinig mensen met paarden en dit was dus bij toeval dat we hier met deze kenissen over spraken.
Het gaat dus om meerdere percelen aan 1 weg, waar meerdere boeren hun land hebben. De graslanden zijn van hem of huurt hij. Ik zal komende zomer foto's maken en hier plaatsen. Misschien dat je me dan geloofd...
Zammie schreef:Dat weet ik dus ook niet jolien. Probleem is dat hij niet is aangesloten bij een brange die kwaliteiten handhaafd.
En hoeveel paarden worden er niet ziek enz zonder dat duidelijk is waardoor? Als je het plantje niet kent, dan heb je het niet in de gaten. Het is dat we het zelf in de tuin hebben, anders had ik ook gedacht dat het een grassoort zou zijn.
Deze kenissen voerden het dus al enkele weken. Paarden waren wat schichtig en aan de diarree. Dan denk je niet meteen aan zoiets...