paard sleept zijn been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinnedin

paard sleept zijn been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 21:10

halloww,

mijn paard dat ik al 3 jaar heb sleept zijn been alleen in draf . Hij laat niets merken van pijn en kan echt alles doen met hem. dus nu vraag ik aan jullie kan ik hem blijven rijden en zijn achterhand nu sterker maken en zijn achterbenen laten gebruiken of juist niet meer rijden maar hij vindt het rijden wel heel fijn en is altijd ethousiast :)

wat is jullie mening ?

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:57

Slepen kan een teken van artrose zijn.
Natuurlijk kunnen er ook andere oorzaken zijn, desondanks zou ik hem toch even doorlichten voordat je ht gaat trachten op te lossen met rijden.

Heb je een filmpje ervan?

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:08

Op basis van de informatie die je geeft zal niemand je een zinnig antwoord kunnen geven.
Wat is de diagnose van de dierenarts?

anne_chatrou

Re: paard sleept zijn been

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:03

Mijn paard doet dat ook wel is! Maar eigenlijk alleen omdat ze dan sloom en lui is, als ik iets meer doorrij doet ze het niet meer.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:10

Als je medisch uit kan sluiten kan het zijn dat hij niet zo actief is.
Maar sluit eerst maar uit dat het niks medisch is, het kan een teken van atrose zijn.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:21

ik zou voor de zekerheid even een DA naar het dier laten kijken. Waarschijnlijk vind het er een oorzaak voor en kun je vanuit daar weer verder.
Het kan natuurlijk ook een teken van niet sterk genoeg zijn, maar ik zou eerst e.e.a. laten uitsluiten voordat je verder gaat met een training.

zindylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:47

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:50

Op je filmpje krijg ik nog niet echt een duidelijk beeld. Een paard geeft als vluchtdier vaak geen pijn aan zolang de pijn dragelijk is, dus dat is niet altijd een goede graadmeter. In een bewegingsonderzoek van een arts/ behandelaar kan duidelijk worden of er in spieren of gewrichten een bewegingsbeperking zit of pijn. Daar zou ik mee beginnen om eventueel een oorzaak te achterhalen.
Slepen kan vele oorzaken hebben. Pijn, spierslapte, zenuwbeknelling, problemen in de wervelkolom en nog veel meer. Afhankelijk van de oorzaak kan je beslissen wat goed is om te doen. Slappe spieren van het achterbeen zijn te trainen met specifieke oefeningen. Het is belangrijk dat je zeker weet dat er geen fysieke problemen aan ten grondslag liggen voordat je daarmee aan de gang gaat.

Succes!

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:56

PenS schreef:
Op je filmpje krijg ik nog niet echt een duidelijk beeld. Een paard geeft als vluchtdier vaak geen pijn aan zolang de pijn dragelijk is, dus dat is niet altijd een goede graadmeter. In een bewegingsonderzoek van een arts/ behandelaar kan duidelijk worden of er in spieren of gewrichten een bewegingsbeperking zit of pijn. Daar zou ik mee beginnen om eventueel een oorzaak te achterhalen.
Slepen kan vele oorzaken hebben. Pijn, spierslapte, zenuwbeknelling, problemen in de wervelkolom en nog veel meer. Afhankelijk van de oorzaak kan je beslissen wat goed is om te doen. Slappe spieren van het achterbeen zijn te trainen met specifieke oefeningen. Het is belangrijk dat je zeker weet dat er geen fysieke problemen aan ten grondslag liggen voordat je daarmee aan de gang gaat.

Succes!

Gewoon even bij de DA ernaar laten kijken. Paard lijkt inderdaad niet goed te lopen. Meer dan dat kan iemand anders of jijzelf er ook niet aan zien. DA kan hier verder in onderzoeken.

Wat ben je er zelf mee van plan? Je rijd nu blijkbaar op het paard, waarbij je eigenlijk zelf aangeeft dat hij niet helemaal lekker loopt..