Bioresonantie effectief bij Cushing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marietje1000

Bioresonantie effectief bij Cushing.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 16:25

Vorig jaar werd bij mijn paard Cushing geconstateerd. Het paard had ik al 27 jaar en zij ging ineens snel in conditie achteruit. Ik ben al jaren bekend met bioresonantie en kwam er zo achter dat zij mogelijk Cushing had. Niet raar voor een paard van, op dat moment, 29 jaar. Ik heb bloedonderzoek laten doen en er kwam een waarde uit van 70,3. Niet erg hoog, maar gezien de snelle conditievermindering toch zorgwekkend.
Omdat bij mij op stal nog een ander paard stond met Cushing hebben wij de koppen bij elkaar gestoken en zijn samen een traject ingegaan om te kijken wat een behandeling met bioresonantie kan doen bij onze beide paarden. Beide paarden kregen en krijgen verder geen dure medicatie of speciaal voer.

Het resultaat na een half jaar behandelen (8 behandelingen) was tot mijn vreugd positief.
Het paard van de andere eigenaar had vóór behandeling een ACTH van 305 en na de behandelingen was deze gedaald tot 139. Dat is meer dan een halvering in relatief korte tijd. Het paard had al jaren Cushing en was ook insulineresistent. Ook had ze de karakteristieke bulten boven de ogen die na behandeling zijn verdwenen. Inmiddels wordt dit paard niet meer behandeld.

Mijn eigen paard reageert uiterlijk erg goed op de behandelingen. Vóór behandeling was ze erg schraal en had ze winterhaar van 10 cm lang (en dat voor een halfarabier). Dit jaar is ze gewoon op gewicht en is haar vacht een heel stuk korter. En dat voor een paard van nu 30!
Het bloedonderzoek gaf echter niet veel verschil (nu 69). Dit kon, aldus de dierenarts, goed komen doordat ze kort voor bloedafname een blessure had opgelopen. Hierdoor stijgt de ACTH even.

Wat ik mensen die er in geïnteresseerd zijn wil meegeven is dat er meer mogelijkheden zijn dan inslapen of dure medicijnen die erg heftige reacties kunnen geven. Er zijn veel mensen die openstaan voor alternatieve therapieën en het blijkt dus te kunnen werken. Bloedonderzoeken en foto's zijn er en staan op mijn website.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:34

Long time, no see!

Ik ben wel benieuwd naar meer foto's :j

Voor het bloedonderzoek bij de Fjord moet ik heel eerlijk gezegd een flinke kritische noot plaatsen. Het eerste bloedonderzoek is gedaan in november, wanneer het ACTH op zijn hoogst is, het tweede in juni, wanneer het ACTH op z'n laagst is. Een vermindering is dus volkomen normaal en daardoor niet toe te schrijven aan de behandeling. Daarnaast is het ACTH nogsteeds bijna vijf maal zo hoog in juni als een gezond paard of een paard dat op reguliere medicatie staat (pergolide/Prascend).

De verbetering van de symptomen kan ook aan de seasonal rise toe te schrijven zijn. Bij vele paarden verergeren de symptomen in het najaar, waardoor sommige paarden tijdelijk op een verhoogde dosis medicatie moeten staan. De kortere vacht van jouw paard kan ook goed toe te schrijven zijn aan de extreem zachte en warme winter dit jaar.

Wat is de reden dat je gestopt bent met het behandelen van de Fjord? Wordt deze nu wel op een andere manier (regulier?) behandeld?

De titel is op zijn minst gezegd wel hoogst misleidend. Een dergelijke conclusie is niet te trekken op basis van twee paarden waarbij bij beiden het ACTH nooit genormaliseerd is door de behandeling. De conclusie: bioresonantie waarschijnlijk niet effectief bij de behandeling van PPID, zou waarschijnlijker zijn op basis van deze data.

geerke

Re: Bioresonantie effectief bij Cushing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:52

en juist het hoge ACTH maakt ze ziek toch?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:53

Klopt, ACTH wordt in de bijnieren omgezet in cortisol, wat vervolgens alle problemen geeft (hoefbevangenheid, vachtveranderingen, vreemde vetopslag, meer drinken en urineren, etc. etc.)

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 19:59

Beste Focussed
Ik weet dat wij tegenstanders zijn als het gaat om alternatieve geneeswijzen. Maar een AFNAME van meer dan 165 alleen toeschrijven aan seizoensinvloeden is nogal extreem gesteld in mijn ogen.
Laat iedereen zijn/haar eigen oordeel vormen over deze afname.
Eerder heb ik al gevraagd wat tegenstanders (zoals jij) zou overtuigen. De een vond bloedonderzoek overtuigend, de ander afname van de symptomen.
Aan beide criteria is voldaan, er is een respectabele afname van het ACTH bij een paard en bij beide paarden een afname van zichtbare symptomen.
Bioresonantie zorgt dus zonder enige twijfel voor afname van het ACTH. Verdere conclusies laat ik aan de lezers.
De reden dat de fjord niet meer behandeld wordt is aan de eigenaar. Het paard kreeg en krijgt verder geen medicijnen.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:17

Met veel interesse begon ik aan je topic, in eerste instantie had ik niet door dat je deze behandeling zelf geeft.
Het is fijn dat de paarden zich beter lijken te voelen.
8 behandelingen zijn best kostbaar, vlgs mij ruim 400,-? Daar kan je ook heel wat Pergolide en zelfs Prascend voor geven.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:28

marietje1000 schreef:
Beste Focussed
Ik weet dat wij tegenstanders zijn als het gaat om alternatieve geneeswijzen. Maar een AFNAME van meer dan 165 alleen toeschrijven aan seizoensinvloeden is nogal extreem gesteld in mijn ogen.
Eerder heb ik al gevraagd wat tegenstanders (zoals jij) zou overtuigen. De een vond bloedonderzoek overtuigend, de ander afname van de symptomen.
Aan beide criteria is voldaan, er is een respectabele afname van het ACTH bij een paard en bij beide paarden een afname van zichtbare symptomen.
Bioresonantie zorgt dus zonder enige twijfel voor afname van het ACTH. Verdere conclusies laat ik aan de lezers.
De reden dat de fjord niet meer behandeld wordt is aan de eigenaar. Het paard kreeg en krijgt verder geen medicijnen.

Een afname van 165 pg/ml is helemaal niet bijzonder. Het ACTH bij Cushingpaarden is in de winter twee tot driemaal zo hoog als in de zomer. Dat de Fjord dus een vermindering van de helft in pg/ml heeft is dus helemaal niet bijzonder en eigenlijk gewoon "volgens het boekje" van de aandoening. De aandoening wijkt dus geenzins af van het normaal en het lijkt dus dat de behandeling geen effect heeft. Dan hadden we namelijk een veel hogere afname moeten zien. Om de behandeling daadwerkelijk effectief te maken had het ACTH moeten zaken tot onder de grenswaarde van 29 pg/ml. De Fjord zit daar nog vijf maal(!) boven.

Bioresonantie voegt dus, als we het normale verloop van de aandoening over het jaar heen bekijken, niets toe aan de afname van ACTH. Sorry dat ik het zo vreselijk stellig zeg, maar de manier waarop jij conclusies trekt klopt niet en is vooral 'wishfull thinking'.

Ik sta open voor iedere geneeswijze mits deze aantoonbaar werkt. Jij hebt met deze twee paarden laten zien dat - voor deze twee dieren - bioresonantie geen effect heeft op het ACTH niveau en daarmee geen effectieve behandel methode is voor PPID/Cushing. De verbeteringen in symptomen zijn aan meerdere factoren toe te schrijven en daardoor is dat ook onvoldoende bewijs voor de effectiviteit van bioresonantie.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 21:35

Merkwaardig dat de dierenarts er heel anders over denkt. Maar ja, wat weet hij nou?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:56

marietje1000 schreef:
Beste Focussed

En dat valt dus moeilijk te bewijzen.
Er zijn ook patiënten waarbij deze waarde daalt zonder enige vorm van therapie/medicijnen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:10

Hier ook een paard met cushing (krijgt overigens wel prascend en dit gaat super zonder enkele vorm van bijwerkingen) en sta open voor alle alternatieve maar ik ben hierdoor helaas niet overtuigd. Eerder ervan overtuigd dit niet zo aan te pakken en toch gewoon de prascend te blijven geven aangezien dit wel aantoonbaar werkt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:12

marietje1000 schreef:
Merkwaardig dat de dierenarts er heel anders over denkt. Maar ja, wat weet hij nou?

Om eerlijk te zijn, zou ik in mijn reclame topic ook nooit plaatsen dat de dierenarts het er niet mee eens is.

Wel echt interessante discussie, echt leerzaam.
Blijft moeilijk te bewijzen, sinds er zoveel factoren kunnen bijdragen. :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:35

marietje1000 schreef:

Tja, mijn dierenarts wilde mijn merrie op een middel voor Cushing zetten dat al 20 jaar niet meer gebruikt wordt, en ik kreeg nog een grote mond toe toen ik daar commentaar op had.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:57

Hierbij een slotje. Ten eerste hoort het commerciële stuk op de Markt. Ten tweede is er een centraal topic over Cushing. Informatie informatie mag dus daar: [MD] Centraal Topic Cushing/PPID