Dachten we eindelijk een goede hooileverancier te hebben, eentje die ruimschoots op voorraad had liggen en met een normale prijs die ook nog komt brengen. Blijkt ook hij eigenlijk niet genoeg hooi te hebben. Zo elke drie maanden een ander schiet niet op en is naast dat ook niet gezond voor de paarden. Ik word er gek van! Of ze vragen 6 euro per baal (wat echt voor de kwaliteit die ze aanbieden niet kan..) of het is van land dat zo vet is dat mijn ZE pony er van zou bezwijken..
Het liefste heb ik natuurhooi, onbewerkt, genoeg kruiden en geen jong gras.. Maar gewoon een simpel baaltje met 2de snede voldoet ook. Maar het lijkt onmogelijk, wij kunnen geen vrachtwagens op het erf dus grote balen wordt lastig (ja met aanhanger kan het, of kleine tractor
). Kleine balen kunnen we gewoon naar achter slepen, met 4 man klein uurtje werk. Maar meer dan 100 balen kunnen we niet echt kwijt, en al die grote bedrijven willen liever gelijk die vrachtwagens met 300 balen dumpen. Zelf halen is een optie, deden we ook regelmatig, toen onze hooiman nog hooi had! Helaas is onze auto niet optimaal meer en hebben wij geen eigen aanhanger. Iemand die hier nog ideeën weet? Mijne raken op!
Het is zoals Karev zegt onbetrouwbaar met ongewenst kruid.. En een ander zweert weer bij natuurhooi!