De reden waarom is omdat ik van mijn lesgever vernomen heb dat mijn bijrijdpaard niet correct loopt, waarschijnlijk last van haar knieen. Dit was de eerste keer dat ik les met haar nam. Ik voel dit tijdens het rijden wel, in draf zie ik het ook een beetje. Maar in stap absoluut niet. Terwijl hij zei dat ze het dan het ergste heeft. Hij heeft het me proberen te laten zien, maar ik zie het gewoon absoluut niet. We werken nu enkel met haar via dubbellonge. Maar toen ik pas iemand met haar liet draven terwijl ik er achter stond zag ik het gewoon echt nog niet.
Hij zegt dat ze haar voet naar binnengedraaid neerzet en terwijl het op de grond staat naar buitendraait.
Ze heeft altijd wel een aparte manier van lopen gehad omdat ze overbouwd is, ik denk dat ik haar gewoon teveel gewoon ben om echt te zien wat er mis is. Omdat dit ook iets is wat ze waarschijnlijk van vroeger heeft door teveel in de krul getrokken te zijn.
Volgende week wordt ze door de veearts nagekeken en eventueel gekeken om eens foto's te laten maken. Het was ook moeilijk om uit te leggen aan de veearts wat er net aan de hand is, omdat ik het gewoon niet zie en dus maar moet zeggen wat de lesgever me zei.
Ik wil eventueel ook wel filmpjes plaatsen van stap en draf als ik er achter film (zonder ruiter) maar dan moet ik even nog wat sleutelen aan het filmpje want dat duurde wat lang om up te loaden.
Foto's van rijden ed. heb ik ook genoeg als dat kan helpen, ik wil het gewoon zelf heel graag zien wat er net niet correct aan is.
Elke hulp is welkom
succes!