ik heb even een vraag ivm mijn merrie en haar hoefprobleem.
Mijn merrie heeft vooraan 2 erge platvoeten en staat zowat haar hele leven vooraan op ijzers, deze kunnen er niet af door een te dunne zool. ijzers weg = stokkreupel

Sinds enkele dagen loopt ze mank op 1 voet. ik had smid hiervoor al gebeld omdat ze opnieuw moest beslagen worden en ik dacht dat ze daardoor misschien wat gevoeliger liep.
nu belde smid mij juist en zei dat hij eerder dacht dat ze mank liep door de scheur in haar hoef die tot aan haar kroonrand loopt. haar hoef is niet warm en ze loopt mank op harde ondergrond, in de piste, paddock of weide is er niet zo een probleem. haar hoef is niet warm.
Nu vertelde mijn smid ook dat hij hier niet veel aan kan doen maar dat de scheur ook niet zomaar ging uitgroeien en dat ik best de DA belde voor foto's.
Vanavond ga ik zelf nog een kijken naar haar voet en zien hoe ze loopt op nieuwe ijzers en anders bel ik de DA.
Maar heeft er iemand van jullie ervaring met het kreupel lopen door een scheur in de hoef?
Misschien ook belangrijk om weten, paard heeft in haar jonge jaren bevangen gestaan en heeft een lichte kanteling van het hoefbeen.
Alvast bedankt