Confidence EQ

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:11

Ik heb ze toch ook maar besteld om te proberen :) Gisteren ontvangen. Ik heb voor 28 maart een wedstrijd gepland staan, dus dan ga ik het proberen!

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:26

Na de ervaringen hier ga ik het ook proberen :j gelukkig woon ik vlak bij divoza dus ga ze morgen maar eens halen :)

racheeel_

Berichten: 1283
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Einighausen

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:20

Ik heb het net ook gehaald. Ben benieuwd of het helpt bij mijn ruin die zich op concour altijd helemaal afsluit als we hem weer op willen laden.

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 19:28

ik ben benieuwd of je voor een pony minder moet gebruiken dan voor een paard?

Supervixen

Berichten: 12848
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:02

Dit kan wel eens de oplossing zijn voor mijn paard. Ik wil zo graag eens in mijn eentje een buitenritje maken en misschien geeft dit net het steuntje in de rug voor mijn paard waardoor ze meer zelfvertrouwen krijgt.

Als je een zakje niet opmaakt, kun je de rest dan bewaren voor een volgende keer?

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen.

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:42

Ik ga het vandaag ook halen. Onze ruitersportzaak heeft het nu ook in zijn assortiment. Heb morgen wedstrijd en ga daar onder het zadel heen. Eens kijken of het werkt. Als het werkt ga ik het binnenkort ook testen als de hoefsmid komt. Mijn paard heeft een hekel aan de smid dus hopen dat het hier beter mee gaat.

aim

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-11-07
Woonplaats: Velserbroek

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:21

Het werkt super! Naast dat het hele klantvriendelijk mensen zijn die je helpen als je vragen heb, is het ook nog goed spul. Mijn paard was super wild bij de hoefsmid en nu stond ze heel braaf stil. Ze werd er niet sloom van want, nadat ik haar in stal had gezet was ze even alert als altijd. Ze werd er alleen braver van. Confidence EQ heeft mij overtuigd!!

racheeel_

Berichten: 1283
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Einighausen

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:05

Ik ga het morgen op wedstrijd proberen, mijn paard is blind aan een oog en is vaak heel erg gespannen. Dus ik ben wel benieuwd hoe t morgen gaat.
Ik lees allemaal hele positieve dingen!

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:31

Vandaag uitgetest op wedstrijd. Bij de mijne werkte het denk ik iets te goed. I.p.v braaf werd hij enorm zelfverzekerd en etterig. Ga het dus ook niet meer gebruiken. Geloof best dat er paarden zijn waarbij het perfect helpt, maar bij de mijne werkt het averechts. I.p.v dingen niet spannend vinden werd bij hem alles spannend.

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:28

Goh, wat jammer dat het zo ging. Weet je zeker dat het daaraan lag? zou natuurlijk kunnen. Ws ken je je eigen paard het best ;)

racheeel_

Berichten: 1283
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Einighausen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:39

Essxan schreef:
Vandaag uitgetest op wedstrijd. Bij de mijne werkte het denk ik iets te goed. I.p.v braaf werd hij enorm zelfverzekerd en etterig. Ga het dus ook niet meer gebruiken. Geloof best dat er paarden zijn waarbij het perfect helpt, maar bij de mijne werkt het averechts. I.p.v dingen niet spannend vinden werd bij hem alles spannend.


Ik heb hetzelfde gehad met mijn paard. Vandaag getest, maar werd een beetje te zelfverzekerd. Ging als een raket door de ring. Maar schrok wel nergens van. Dus het toch wel een beetje geholpen. Volgende keer ga ik het eerder smeren. Ik denk dat het voor het laden wel een uitkomst is, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:00

Hier dan ook een negatieve reactie;

Hier geprobeerd op mijn paard die ik aan het beleren ben maar totaal geen verschil te merken..

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:19

Gisteren nog een keer uitgetest ditmaal om hem te laten beslaan. Conclusie het werkte voor geen ene meter. Uiteindelijk maar tranquigel gehaald. Heerlijk een paard die bang is voor de smid, maar dankzij de verdoving staat hij nu weer netjes op zijn voeten.

listiglistje

Berichten: 14405
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:25

Ik ga 2 zakjes aanschaffen om te proberen, is het niks dan weet ik dat ook meteen.

Voor de zekerheid toch maar meteen Tranquigel erbij bestellen :P

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:31

Ik heb gelukkig ook maar 2 zakjes besteld. Ik ga het wel nog een 2e kans geven maar zag het nut er niet van. Vond hem eerder gejaagd dan rustig.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:44

smurffie schreef:
Ik heb gelukkig ook maar 2 zakjes besteld. Ik ga het wel nog een 2e kans geven maar zag het nut er niet van. Vond hem eerder gejaagd dan rustig.


Ik hoop dat ie van mij wat zelfverzekerd wordt, en juist iets meer 'onderneemt'. :j

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:44

Ik ga het morgen proberen als ik weer op wedstrijd ga. Zal mijn ervaring hier ook posten.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:46

Ik heb het laatst uitgeprobeerd toen ik les had. Hij was op zich wel iets fijner te rijden had ik het idee maar het wisselt bij hem nog wel eens.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:09

Morris schreef:
smurffie schreef:
Ik heb gelukkig ook maar 2 zakjes besteld. Ik ga het wel nog een 2e kans geven maar zag het nut er niet van. Vond hem eerder gejaagd dan rustig.


Ik hoop dat ie van mij wat zelfverzekerd wordt, en juist iets meer 'onderneemt'. :j

Dat deed het voor ons zeker niet hoor :n was echt aan het vluchten van dingen waar hij altijd even van vlucht, hij deed dit alleen iets meer dannormaal maar geen idee waar dat van kwam.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:15

ik heb 1 zakje gebruikt afgelopen woe toen mijn paard naar de kliniek moest
een rit van 1.5 uur
hij is altijd erg in de stres en komt zeiknat trillend de trailer uit

45 min van te voren de neus lekker ingesmeerd paard laten eten en toen ingeladen
wij vonden dat zijn blik anders was dan anders, onderweg hem niet gevoeld
bij het uitladen wel wat nat bij ogen en neus [ heeft hij altijd ] maar geen zeiknat paard

helaas door alle stres bij ons vergeten om weer te smeren
ging moeilijker de trailer op bij de kliniek ,maar hij was nog steeds zelf verzekerd en ging niet vol in zijn achteruit
thuis aangekomen na 2 uur [ hebben in de file gestaan ] erg druk op de weg en vrachtwagens die bijna de trailer inreden, geen zeiknat paard wel wat nat onder de manen en op zijn hoofd

ik heb nog 3 zakjes over en vind het bij mijn paard wel werken!

Supervixen

Berichten: 12848
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:37

Misschien wisselt het dan per paard. Zou het ook uitmaken of het bijvoorbeeld een merrie is die al eens een veulen heeft gehad? Die dus vaker met deze geur in aanraking is gekomen?

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:47

Hoe zit het eigenlijk met de dopinglijst?
Zie dat veel mensen dit gebruiken om op wedstrijd te gaan, en hoewel het feromonen zijn is het natuurlijk wel synthetisch en hoe vaak zie je nou een paard wat nog gezoogd wordt door de merrie op wedstrijd gaan? :').

Ik wil het eigenlijk ook wel testen voor op concours, maar ben ook benieuwd naar het antwoord op mijn dopingvraag :)

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:03

Het is volledig legaal, er zitten geen verboden producten in.
Ik heb het afgelopen zondag getest op wedstrijd. Toen we zijn aangekomen heb ik het al op haar neus gesmeerd (ongeveer 1,5h voor de proef). Mijn paard is normaal een echte stresskip bij het opzadelen en nauwelijks de ring rond te krijgen de eerste proef. Nu had ik een braaf paard om op te zadelen en was ze totaal niet kijkerig in de piste. MAAR ze was tijdens het rijden heel plakkerig aan mijn been en wat duwerig in de hand. Terwijl ze normaal een hevige dame is...
4h na het smeren had ik mijn 2de proef en daar was ze terug pittiger en kijkeriger. Maar doordat ze al op een kalme manier was rond gegaan bij de eerste proef, was ze nu ook wel minder kijkerig als anders...

Dus het helpt wel maar ze werd er net iets te tam van.

Supervixen

Berichten: 12848
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:10

Ik ben benieuwd naar ervaringen met buitenrijden. Mijn paard is erg rillerig buiten en gaat snel steigeren en wordt een soort bommetje. Ik zou graag een keer alleen op buitenrit willen zonder dat ze schrikt van elk ritseltje.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:16

Ik vond de mijne er ook behoorlijk stoïcijns van worden.. Ze keek echt heel stoned uit haar ogen :')
Ze had in ieder geval minder stress tijdens het rijden dus dat vond ik positief