Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
RdLFoto schreef:dikworden van wortels en appels... ?
Janine1990 schreef:RdLFoto schreef:dikworden van wortels en appels... ?
Dat is niet zo gek gedacht van TS, in fruit zitten best veel suikers (wortels volgens mij ook aardig wat). Als een pony meer dan genoeg binnen krijgt, waardoor hij al dik is, zal hij echt niet dunner worden van fruit. Die suikers worden dan ook omgezet in vet.
Als de pony meer zou verbruiken dan hij binnen kreeg, was hij ook niet al te dik![]()
Natuurlijk is fruit wel een stuk beter dan suikerklontjes, dus een appel in blokjes snijden is wel degelijk een optie!
Koeienbiks beslist niet, is voor koeien gemaakt en die hebben een heel ander verteringssysteem.
RdLFoto schreef:Dacht zelf dat er (vooral in wortels) gewoon niets anders inzit dan water. Maar ik ga er ook niet vanuit dat ze per kilo's worden gevoerd.
Dus eigenlijk wordt je dik van een 'gezonde salade' als je wilt afvallen? Dat is grappig
iiSunshine schreef:Ze hebben er ook een bak met witlof dingen liggen waar mn pony ook nog wel eens van snoept. Wordt ze daar ook dik van? Het gaat me eigenlijk er voorl om dat ik voor een paar trucjes nietheel verl geef want ze is nogal dik
love_horse1 schreef:je geeft toch ook geen hondenvoer aan een vis?
Mijn hond eet afentoe ook kattenvoer hoor. Lisaapee schreef:Neeniet doen. Koeienbiks bevat veel meer waardes (energie, eiwitten, pulp etc.) dan paardenbiks.
Alleen voer dat gemaakt is voor paarden aan een paard geven. Appels. wortelen, pepermuntjes (niet die scherpe) en suikerklontjes kan ook als beloning, maar wel met mate
Mensen die pepermuntjes en suikerklontjes aan hun paard geven moeten ook hun handen afgehakt worden, dan kan je nog beter 1 korrel koeienbiks als beloning geven XDiiSunshine schreef:love_horse1 schreef:
Worden ze daar niet dik van dan?
dikworden van wortels en appels... ?