Kreupel na galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kreupel na galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:09

Hai allemaal,

Hopelijk hebben jullie tips etc. Let op, dit is niet mijn paard..

Paardje wat ik rij is het afgelopen jaar wat aan het rommelen, ik rij haar sinds augustus maar ze is dus al langer aan het kwakkelen.

Na een flinke ren en bok partij in de longeerkraal liep ze de dag erna stok kreupel rechts achter. Diagnose na echo etc: ontsteking in d'r rechter achter knie. Uiteindelijk heeft de eigenaar besloten om dit te laten inspuiten. Dit is 8 weken geleden. We hebben haar na het inspuiten nog 2 weken gestapt aan de hand en toen ben ik weer langzaam gaan opbouwen.

Ik rij haar om de dag maximaal 30-40 minuten, geen kleine cirkels, wijken etc, gewoon lang-laag, door de rug en op ontspanning lange rechte lijnen. De eerste 3 weken heb ik alleen stap-draf gedaan, nu sinds 1.5 week ook galop erbij aan het pakken en nogsteeds niet aan het buigen etc maar echt op eigen benen laten lopen en door d'r rug.

Nu kwam ze afgelopen donderdag kreupel uit de galop, weer rechts achter. Uiteraard gelijk afgestapt en aan de hand uitgestapt. S'avonds gekeken en in stap/draf liep ze goed dus wellicht verstapt.
Gisteren vrij gegeven en gewandeld aan de hand.
Vanmorgen gereden, na een half uur stap/draf toch een galopje geprobeerd en daar kwam ze weer kreupel uit, weer rechts achter.

Ze is niet gevoelig op de rug, nek is los, si reageert ze niet op, knieën achter ook niet.
Ik weet niet zo goed wat het kan zijn.. Kan het haar SI zijn?
Over 1.5 week komt de osteophaat, wellicht dat zij iets kan vinden..

Iemand ervaring hiermee?