Hoi bokkers,
Ik ben me er van bewust dat jullie geen paardenarts zijn, maar wil jullie toch vragen om even mee te denken.
Mijn pony is ruim 3 maanden geleden geopereerd, haar griffelbeentjes in haar been linksachter zijn hierbij verwijderd. Deze waren namelijk in 4 stukken gebroken (!). Hoe dit is gebeurd is me nog steeds niet duidelijk. Nu het probleem: haar been blijft dik. Dit lijkt vocht te zijn, wat me doet denken aan een ontsteking. Maar ik heb hier natuurlijk niet voor gestudeerd en zeker weten doe ik dit dus absoluut niet. De veearts is meerdere malen geweest en geeft me steeds een zakje diurizonepoeder mee en het advies om haar been koud af te spuiten. Zo lang ik dit poeder geef word haar been weer een stuk dunner, maar het blijft dikker dan normaal is. Als ik stop met de diurizone word haar been ook weer dik, dus het lost op de lange termijn niets op.
Ik zelf denk er aan om haar opnieuw op de foto te laten zetten, maar begin te twijfelen aan de kunde van mijn huidige veearts aangezien hij niets lijkt te bereiken. Ondertussen is hij er al 3 maanden bijna elke week. (lekker makkelijk verdienen!) Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand advies voor ons? Of weet iemand een goede paardenarts in de buurt van Woudenberg?
Bedankt voor het lezen!