mijn paard valt snel af...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Idefix_x

mijn paard valt snel af...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 19:01

Om te beginnen wil ik zeggen dat er sowieso een afspraak gaat gemaakt worden met de dierenarts!

Mijn paardje is 6jaar en is een 3tal maanden geleden ziek geweest.
Hij had een longontsteking dat is nu allemaal prima in orde hij liep terug mega lekker na een tijdje...
hij was wel wat spiermassa verloren vooral op zijn flanken maar dat begon al goed terug te komen.
Nu is me toch al even geleden beginnen opvallen dat hij begon te vermageren en er is niets veranderd qua eten/rijden etc...
Ik rij al 2jaar met hetzelfde zadel en in onlangs na gekeken en sinds vorige week is het echt beginnen schuiven op 2weken tijd kan ik heb langst beide kanten 2gaatjes verder aansingelen. en dan schuift het nog gewoon op zijn schouders...
Hij is perfect ingeënt.
Iemand een idee hoe het kan komen dat hij plots zo vermagerd?
Heb al gedacht aan wormen...
/3

Anoli

Re: mijn paard valt snel af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:04

Wormen kunnen een mogelijkheid zijn.

Krijgt hij voldoende voer? Van goede kwaliteit?
Bel gewoon eens met je dierenarts, leg de situatie uit en overleg wat je zelf kan doen of dat het noodzakelijk is om de dierenarts te laten komen.

Idefix_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 19:07

Ja hij krijgt voldoende voer hetzelfde als altijd (het wordt bij ons op de manege aangepast naar het paard en de gewilde prestaties etc...
DA wordt sowieso gecontacteerd

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:10

Bij mijn paard bleek het in een soortgelijke situatie wormen en een luchtweginfectie te zijn.
Dierenarts lijkt me in deze situatie verstandig, ik zou een bloedje laten trekken. Hier komt een eventuele wormbesmetting ook mee naar voren.

Ik zou tot die tijd sowieso even rustig doen met beweging en onbeperkt ruwvoer geven.

Idefix_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 19:12

ja hij had een longontsteking gecombineerd met een luchtwegeninfectie!
en ja ga het rustig aan doen heb vandaag (omdat hij nog zo jong is en echt veel beweging nodig heeft) 1uur aan het stappen geweest aan de hand heel rustig dus.

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:18

Een test laten doen op wormen, kiezen laten nakijken, bloed prikken, komt hier niets uit.. Even kijken wat je paard binnen krijgt en wat hij nodig heeft, onbeperkt goeie kwaliteit hooi knappen menig paarden van op ;) ga geen mais of andere dikmakers geven maar voldoende Ruwvoer lucerne is ook prima voer.

Idefix_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 20:06

Dierenarts wordt sowieso gecontacteerd ze krijgen eten naar hetgene ze nodig hebben voor de prestaties etc ze moeten leveren