Wie heeft dit eerder bij een paard gezien? Vanmiddag was de DA er voor te enten en heeft falco gelijk nagekeken, hij heeft bultjes en jeuk op z'n lichaam, hij heeft geen schurft en ook geen schimmel.. Nu zou het een allergie kunnen zijn. Ik heb hem nu 4 weken en geef al een stuk minder biks dan bij z'n vorige eigenaar en is de plek bij z'n singel al een stuk verminderd.. Dus zou het aan het biks kunnen liggen? Maar omdat hij 3,5 jaar is en gevoelig op z'n rug was ben ik lekker met de basis begonnen en heb hem dus alleen nog maar kaal gelongeerd dus dat zou een rede zijn dat de plek minder is, Hij moet ook hoesten als ik begin met longeren( lichte droge hoest) nu wil ik deze maand geen biks meer voeren en kijken of het weggaat..
Deugenietje
Geplaatst: 02-01-15 18:52
Lekker begin met je nieuwe paardje.
Ik kan je niet helpen, maar wil graag deze topic volgen.
Veel succes met hem en hopelijk kom je er achter wat hij heeft.
cam
Geplaatst: 02-01-15 19:04
Kijken wat je nu anders doet dan de vorige eigenaar. Wortels, ander voer, wasmiddel waarmee de dekens zijn gewassen, nu kuil ipv hooi.
Hij krijgt hooi ipv kuil, ( heeft wel hooi gehad) minder biks, een ander deken.. Die nog niet gewassen, hij staat 24 uur buiten( met een inloopstal ) lijnzaad in z'n biks. Biks is overgens wel hetzelfde gebleven.