Hallo,
Ik had sinds vorig jaar een gelderspaard als verzorgpaard, helaas is hij plotseling overleden.
Het is allemaal heel snel gegaan, ik zal het verhaal vertellen..
Sinds vorig jaar zomer had ik een verzorgpaard gevonden, genaamd Wouter. Wouter was 11 jaar.
Het is een jaar allemaal goed gegaan, ik heb hem zelf doorbereden met hulp. Ongeveer een jaar nadat ik hem kende is hij ontsnapt uit de wei, er stond gewoon stroom op. Hij heeft 3 betonnenpalen uit de grond gerukt en toen is ie weggelopen. Ik woon tegenover hem en hoorde z'n hoeven op de weg. Toen ben ik snel naar beneden gegaan en naar hem toe gegaan. Hij stond helemaal te shaken op de weg. Het leek wel of hij niks zag, hij liep zo tegen paaltjes aan. Ik heb hem toen weer naar stal gebracht, de eigenaar zei dat dat door de schrik kwam. Een paar dagen nadat hij was ontsnapt kreeg hij een witte plek in z'n oog. En ik dacht ook dat hij aan een oog blind werd omdat hij tegen de deuren aan liep en niet goed kon zien. Dus we hadden de dierenarts gebeld en inderdaad, hij was blind aan een oog. Hij kan met een oog gewoon doorleven, dus ik heb hem een paar dagen lekker bij z'n moeder in de wei laten lopen om te wennen. Maar naar die paar dagen kwam er ook een witte plek in het andere oog, weer de dierenarts gebeld, en hij bleek daar ook aan blind te worden. De dierenarts had dit nog nooit gezien, en Wouter had het waarschijnlijk aan het lever. Hij had heel veel pijn. Na een paar dagen met pijn was het zo moeilijk, hij heeft een paar spuitjes tegen de pijn gehad en hij werd steeds slechter. De laatste dag stortte hij bijna in. Toen is er besloten om hem in te laten slapen. Het was erg moeilijk. Het is ook een jonge leeftijd. Maar het is ook zo in een keer gekomen. Dus als iemand misschien een reden kan bedenken of weet. Zou je dat willen zeggen? Bedankt.