Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sandra_H schreef:Die van ons heeft dat ook, we zijn er vorig jaar oktober achtergekomen toen we zijn zadel lieten checken. Dat laten we een paar keer per jaar doen, we merkten dus dat hij in het najaar vooral minder wordt in zijn bovenlijn. Vanaf oktober (beetje afhankelijk van het weer) staat hij niet meer op gras. Die van ons is half oktober overgegaan naar metazoa, krijgt geen krachtvoer meer, maar wel zijn we, vanaf september, luzerne gaan geven (3 voerscheppen p.d.) en daarnaast pavo speedibeet met zemelen en een flinke scheut zonnebloemolie. Dat naast onbeperkt hooi. Hoewel we dus van het krachtvoer (cavalor westernmix, een muesli) zijn afgestapt is dit het eerste jaar waarin zijn bespiering gelijk is gebleven.
Billy20 schreef:Ik twijfel tussen het aanvullen met luzerne van Metazoa of van de Metazoa afstappen en iets ander proberen. Alleen geen idee wat ik dan zou moeten voeren. Er is zoveel keus. Voordeel van de Metazoa is dat ik lang met een zak doe, het is niet zo duur en verkrijgbaar bij ons in de buurt.