Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
OneAndOnlyx schreef:Springschoenen heb ik zelf al, dus springschoenen omdoen is de beste keuze wat dit betreft?
0000 schreef:OneAndOnlyx schreef:Springschoenen heb ik zelf al, dus springschoenen omdoen is de beste keuze wat dit betreft?
Ja voor het aantikken van het voorijzer wel. Voor het probleem in je titel (achterbenen langs elkaar) zijn strijklappen genoeg en die draagt ze al schrijf je. Je benoemt verschillende dingen he....
. Shenavallie schreef:Hoe oud is het paard? Bij ons op het werk hadden we een jong paard die dat ook deed, maar na een jaar beschermers om deed hij het niet meer. Hij rijdt sindsdien zonder, wat niet alleen prettig is voor ons, maar in de zomer ook voor hemzelf (temperatuur loopt aardig op onder veel beschermers). Wij gebruikten toen de beschermers zonder kunststof, dus alleen het neopreen. Zo tikte hij zichzelf in het begin nog wel aan en leerde daardoor beter zijn benen te gebruiken, maar beschadigde hij zichzelf niet.
RianneH schreef:Strijklappen zijn vaak wel verstandig. Soms strijken ze omdat ze in de achterhand zwak zijn. Het is een draver
Of niet?
Langzaamaan de achterhand sterker maken zorgt ook voor het gemakkelijker weg kunnen komen van het voorbeen. Te lange voorhoeven kunnen ook een ervoor zorgen dat ze niet snel genoeg afronden en dus aan worden getikt.
OneAndOnlyx schreef:Shenavallie schreef:Hoe oud is het paard? Bij ons op het werk hadden we een jong paard die dat ook deed, maar na een jaar beschermers om deed hij het niet meer. Hij rijdt sindsdien zonder, wat niet alleen prettig is voor ons, maar in de zomer ook voor hemzelf (temperatuur loopt aardig op onder veel beschermers). Wij gebruikten toen de beschermers zonder kunststof, dus alleen het neopreen. Zo tikte hij zichzelf in het begin nog wel aan en leerde daardoor beter zijn benen te gebruiken, maar beschadigde hij zichzelf niet.
Mijn paard is 12, en dus helaas niet meer zo jong haha. Ik ga binnenkort voor t eerst op les(met dit paard dan, rij zelf al 9 jaar),eens kijken wat mijn instructrice ervan zegt.
Shenavallie schreef:Goed plan! En wat betreft de springschoenen: als je daarmee al gered bent, hoef je in eerste instantie niet verder te zoeken. Misschien dat het rijtechnisch in dit geval ook op te lossen is.