iemand die echt verstand heeft van een paardenlijf ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fanta2

iemand die echt verstand heeft van een paardenlijf ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 21:03

ik zit met een 15 jarige ruin en met mijn handen in het haar, rijden gaat niet meer hij bolt zich op en oren plat in de nek, en als je m naar voren wilt laten stappen bokt ie. In draf krijg je m niet eens
dit heeft ie nooit gedaan, tot een half jaar terug, heeft weleens wat problemen geven op de darmen en spijsvertering maar nu op spelt en hele dag door hooi is het goed gegaan,

heb een zadel aan laten meten door msfc, en dus moet dat goed zijn, er word al drie jaar met dat zadel gereden en pas na laten kijken en thermografie is ook al gedaan, daaruit kwam spijsverterings probleem twee jaar terug, diverse ostheos erbij gehaald. waarbij ik nu denk dat je er niks aan hebt

ook via laarakkers iemand en een maand terug een belgische dierenarts die rontgen bij had, er is geen sprake van kissing spines maar hij had artrose in zijn rug maar volgens de dierenarts kun je hiermee rijden
hij heeft er meer met deze klachten en heeft m behandeld en ingespoten na drie weken geprobeerd een zadel er weer op te leggen helemaal nog geen resultaat
toen kwam de paardentandarts die vertelde mij dat zijn vrouw dry needling deed. nou dat zou t allemaal oplossen,

niet dus hij loopt nu helemaal niet meer. voorheen kon ik m nog aan de pessoa doen en liep die wel goed en alleen als er een zadel en ruiter op zijn rug zat was het een probleem, nu al aan de longe aan het halster loopt ie scheef en doe t ie niks meer hij stapt nu heel erg stijf en wil niet meer in draf ik weet het niet meer en mijn vriend is klaar met het alternatieve gedoe maar wat nu?

Amiigo

Re: iemand die echt verstand heeft van een paardenlijf ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:05

Eet hij ook slecht?

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 21:08

nee hij eet volop hij is eerder te dik ha ha staat ook bijna bevangen als je niet uitkijkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:09

Sowieso geen zadel er meer opleggen voor dat het is opgelost, dit paard heeft pijn!
Is er een half jaar geleden misschien iets gebeurd, gevallen, gestruikeld?
Ik zou er mee naar een kliniek gaan en hem goed na laten kijken

Nicksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:12

Een goede osteopaat erbij misschien? Herken het gedrag van je ruin heel erg in mijn merrie. Is bij haar na 2 behandelingen stukken minder en blijven we voorlopig er ook regelmatig doen. Merk na elke behandeling verbetering. Al begrijp ik uit je stuk dat je daar het vertrouwen in kwijt bent. Weet niet in welke regio je woont? Aan de andere kant ga ik idd mee met wat Gilbo zegt. Er zit inderdaad iets niet lekker bij m. En daar zul je linksom of rechtsom achter moeten proberen te komen.. Heel heel veel succes ermee, weet hoe vervelend het kan zijn allemaal! :(:)

EDIT: is het bit ook al nagekeken?
Laatst bijgewerkt door Nicksel op 27-12-14 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:12

zit hij nu niet tegen bevangenheid aan?Heeft hij misschien gebrek aan magnesium?
Heb je een foto van hem?Even om te zien hoe dik hij is ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:15

Is er een reden dat je eerst naar Laarakkers bent gegaan ipv naar een kliniek?

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 21:18

ja hij krijgt inderdaad magnesium maar omdat je t op een gegeven moment weet je t niet meer en haal je iedereen erbij en t kost een hoop geld maar ja niemand heeft t nog opgelost en nu is t niet erg dat je geld kost maar als t nu eens werkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:19

Naar een goede kliniek gaan waar ze voldoende mogelijkheden hebben om hem binnenste buiten te keren. Ik heb niks tegen Laarakker maar ik denk dat je toch beter eerst de reguliere weg volgen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:20

Wanneer is de hoefsmid er voor het laatst bij geweest?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:20

Is er al bloed afgenomen?
Eventuele ontstekingen en tekorten.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:21

Welke regio zit je?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:22

Na laten kijken door een goede kliniek. Eventueel kijken of hij met pijnstillers dit gedrag nog steeds vertoont om pijn uit te sluiten.
http://Www.martineburgers.nl is een echt goede osteopaat met wie ik diverse projectjes heb gehad.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:22

Hoe is het paard zonder zadel?

dus aan de longe of helemaal los?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:23

JudArthos schreef:
Hoe is het paard zonder zadel?

dus aan de longe of helemaal los?

fanta2 schreef:
niet dus hij loopt nu helemaal niet meer. voorheen kon ik m nog aan de pessoa doen en liep die wel goed en alleen als er een zadel en ruiter op zijn rug zat was het een probleem, nu al aan de longe aan het halster loopt ie scheef en doe t ie niks meer hij stapt nu heel erg stijf en wil niet meer in draf ik weet het niet meer en mijn vriend is klaar met het alternatieve gedoe maar wat nu?
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 27-12-14 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:26

Had ik al gezien maar kon er niet een erg duidelijk antwoord uit halen :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:27

fanta2 schreef:
nee hij eet volop hij is eerder te dik ha ha staat ook bijna bevangen als je niet uitkijkt

Is hij niet al bevangen als hij zo stijf loopt? Laat hem sowieso testen op Cushing, want snel bevangen staan is niet normaal zeker niet icm z'n leeftijd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:28

Laarakkers mag m.i. flink links laten liggen in dit stadium. Die biedt iedereen standaard een pot met magnesium aan (zoek maar op Bokt). Weg met die wiggelroedes, detoxen en dan eens naar een reguliere kliniek brengen. Eerst een reguliere dierenarts opzoeken en als dat niet werkt kun je altijd nog het (fatsoenlijke) alternatieve circuit in.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:35

hoe lang heb je dit paard? hoe word hij gereden, wat is zijn/jullie niveau?
heeft hij iets van een medisch verleden(beengebreken, zenuwaandoeningen, maar ook bijv. ongelijke hoeven?)
hoe is zijn gedrag op de wei,met andere paarden, op stal, met poetsen?
zet het paard eens helemaal terug in voer, enkel op hooi en verder even geen spelt/brok/poedertjes etc.

en tja, artrose in de rug... het ene paard reageert heftig, het andere paard totaal niet.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:42

Opnieuw naar een kliniek. Lingehoeve bijvoorbeeld. Benen rug en hals met bloed. Als hij artrose in de rug heeft kan dit verergeren en is het niet onlogisch als hij meer plekken artrose heeft ontwikkeld.

Hoe goed of slecht therapeuten zijn... Niemand kan erin kijken... Dus op de foto met die hap!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:45

Waar is hij dik? Bij zijn buik of op zijn hals, rug en billen? Bij een bolle buik zou hij ook wel eens darmproblemen of tekorten kunnen hebben.
Ik zou sowieso bloed af laten nemen. En is zijn hals ook op de foto gezet?
Heb je begeleiding van een instructeur? Wat zegt die?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:48

Ik kan er kop noch staart in ontdekken.
Alternatief of regulier maakt niet uit: eerst een duidelijk verhaal:"waarom doet hij zo?"

Begrijp ik nou dat dit al een half jaar zo is.....?

En dat het momenteel, 'na dry needling' helemaal niet meer lijkt te gaan...?
......dit laatste kan nog van alles betekenen: het kan zijn dat je een knoeier hebt getroffen -
....maar het kan ook zijn dat jij alleen maar aan het knoeien bent.
Soms begint een volstrekt valide behandeling nu eenmaal met een 'terugslag periode' en doe je jezelf, de behandelaar en vooral je dier alleen maar onrecht door te verwachten: "X is geweest dus nu moeten alle problemen verholpen zijn!"
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 27-12-14 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:51

Ga eerste even een goede diagnose laten stellen voordat je het alternatieve circuit induikt....dat houdt in: reguliere dierenkliniek. Ik weet niet waar je woont, ik zou naar Utrecht gaan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:52

niet aanvallend bedoeld maar ik heb het idee dat je een hoop ondeskundige zg "deskundigen" hebt ingezet.

Thermografie (ik heb zelf zo'n camera die ik zowel voor de paarden als voor mijn werk gebruik) kan echt niet bepalen of er spijsverteringsprobleem is- geloof me. Word altijd zo kwaad als ik lees dat een zg therapeut met ook zo'n camera allerlei verhaaltjes op gaat spellen.

Een DA die foto's maakt van de rug en zegt dat er artrose is maar geen kissng spines ? KS is per definitie artrose! nu deze foto's toch gemaakt zijn hoop ik dat je daar een kopie van hebt, zoniet opvragen ! je hebt er voor betaald en je hebt er recht op.

En dan, als ik jou was, met paard en foto's naar een geronnomeerde paardenkliniek gaan!, beginnen bij de basis.

veel sterkte!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:56

Ik zou inderdaad ook verder laten kijken naar de artrose in de rug. Misschien heeft hij daar toch last van.