Klein sneetje onder oog

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Klein sneetje onder oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 15:58

Heyhoi bokkers,

Dit topic is puur bedoeld als een soort van ervaringen-topic.
Gisteren haalde ik mijn verzorgpaard van de weide met een kleine snee onder zijn linkeroog. Dit sneetje was ongeveer 1,5 cm lang en liep in een van de "rimpels" in het zwarte net onder het oog, ik weet niet hoe ik het beter uit kan leggen. Ik heb dit met de staleigenaresse en stalgenoten besproken, die zeiden dat ze het in de gaten zouden houden (dat het niet dikker wordt) en dat je er niet veel meer mee kon doen doordat het zo dicht bij het oog is. Wat hadden jullie in dit geval gedaan? Dit is puur uit nieuwsgierigheid en zodat ik, mocht iets soortgelijks nog een keer gebeuren, misschien nog andere opties weet.

fique

Re: Klein sneetje onder oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:24

Hangt er helemaal vanaf hoe diep het is.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 16:26

Dat kon ik helaas niet goed zien, hij liet me er ook niet echt in de buurt komen met mijn hand. Er zat een heel klein drupje bloed aan dus heel diep kan het niet geweest zijn.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:27

Dan zou ik het ook eerst ff aankijken. Evt even schoonmaken met een beetje gekookt water.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:01

VSw -> MD

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:06

Ik denk dat je het wel goed gedaan hebt hoor. Even aankijken, alleen als het erger wordt wel de dierenarts bellen. Zal vast snel helen. Wel elke dag even nakijken dus en evt. elke dag even schoonmaken met beetje gekookt water.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:16

Ik zou dit soort wondjes even aankijken. Eventueel een keertje schoon maken als dat nodig was en voor de rest er niet te veel aan rommelen. Vaak geneest het heel snel..