Janneke2 schreef:Mijn motto: geen risico's nemen bij peesontsteking.
De botte feiten:
1) een pees heeft weinig gevoelszenuwen dus dat een dier niet kreupel loopt zegt helaas NIETS. (Ik heb wat paarden naar de slager zien gaan.... Eerst is het 'dat er geen kreupelheid meer te zien is', pees wordt overbelast en ontsteekt opnieuw.)
2) een pees wordt weinig doorbloed, dus herstel gaat traag.
Rechtuit stappen op het harde, geen stapmolen, niet los in de bak en bij sommige blessures zelfs zo weinig mogelijk rollen.
Na het werk - 15 minuten lopen is een zware belasting voor de pees!! - 15 minuten afspuiten/ icepack.
Daarmee doorgaan tot er niets meer op het oog te zien is aan het been en dan een scan laten maken.
Aan de hand van de scan een nieuw schema voor zes weken tot drie maanden vaststellen.
Ik ben het met je eens !
Een pees geneest slecht en ik wil dus ook zeker niet te veel doen.
Mij is verteld dat ik erop mag en af en toe een klein drafje. Wel zo veel mogelijk rechtuit op het harde, de weg dus .
Ik heb een cool gel ofzoiets gekregen, dit zou dezelfde fuctie hebben dus ik spuit niet af oid.
Je ziet nu nogsteeds geen verschil. Je ziet wel dat als ze veel gedaan heeft , het dikker is.
Ik wandel gewoon met haar , omdat ik zeker niet te veel wil doen maar haar wel wat wil laten doen. Dit is ongeveer 15/20 min.
Ik weet niet of een scan het word, ik zou het wel verstandig vinden .....
Ik heb nu trouwens iets nieuws geintroduceerd met het wandelen. Gewoon met het hoofdstel in en dan haar aan de teugel laten lopen. Beetje bij beetje wil ik dit doen , een paar stapjes is genoeg.
Ik hoop dat ik haar zo toch een beetje soepel kan houden in de nek en mischien rug.
khalid schreef:is het een bal? ofdat er ineens een ei is ontstaan op die plek? dat heeft mijn pony ook!
Nee het is niet echt een bal , meer 2 kleine pluimpjes van badminton aan elkaar zegmaar.
Bij de kogel zit het kuiltje nu wel weer, die was er niet. De zwelling is nu omhoog getrokken naar het gewricht erboven. Eerder zat het kuiltje boven de zwelling... Niet duidelijk maar hoop dat je het snapt naar een paar keer lezen xd.
Loveskary schreef:De mijne heeft het ook gaat nu al een heel stuk beter het is nog een beetje dik maar ze is niet meer kreupel.
We doen een koud warmte behandeling dit gaat super ze loopt al stukken beter.
Het is waar kan lang duren die van mij staat er al 6 weken mee stil volgens de va is het over zon 2 weken wel over.
Die van mij staat al 2 maand en nog eigenlijk geen verschil, het verplaatst alleen.
De zwelling word dus wel gekoeld maar met cooling gel.