confidence equine

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vitall

confidence equine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 16:36

Wie heeft er wel eens confidence equine gebruikt voor een nerveus paard en heeft dit geholpen? Confidence equine is een feromoon, wat een natuurlijke manier een paard rustig zou maken.

Maureen95

Re: confidence equine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:53

Ik ken het niet maar ik ken wel een ander middel om paarden rustiger te maken. Ook op een natuurlijke manier. Dat is Bachbloesem. Dat helpt ook super!

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:22

Er is maar een manier om een nerveus paard op een structurele manier rustig te krijgen en dat is door het opgevoeden zodat het jou als zijn leider beschouwd.
Verdiep je in de leef- en denkwereld en de communicatie van paarden en vanuit deze kennis en kan je dan werken aan de opvoeden tot een rustig paard dat jou vertrouwd en naar je luistert.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:47

VSW -> VS

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:47

Ik weet niet of dit topic hier goed staat omdat het niets met voer of voeren te maken heeft maar je het aan de binnenkant van de neus smeert! Het paard ademt het dus in.

Verder kan ik je helaas ook niet helpen met ervaringen.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:52

MarcR schreef:
Er is maar een manier om een nerveus paard op een structurele manier rustig te krijgen en dat is door het opgevoeden zodat het jou als zijn leider beschouwd.
Verdiep je in de leef- en denkwereld en de communicatie van paarden en vanuit deze kennis en kan je dan werken aan de opvoeden tot een rustig paard dat jou vertrouwd en naar je luistert.

Dit is geen antwoord op de vraag van TS!! Je hebt ook helemaal niet voldoende info over de situatie van TS en haar paard om hierover iets te kunnen zeggen!!

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:35

Kalmerende middelen bestrijden, tijdelijk, symptomen = nerveus paard, maar veranderen niets aan de onderliggende problemen die dit nerveus gedrag veroorzaken.
Als je een structurele, blijvende oplossing wil moeten de onderliggende problemen opgelost worden en dit kan je door vanuit de nodige kennis en kunde het paard op te voeden.

Een goed opgevoed paard zal zelden of nooit nerveus zijn omdat het vertrouwen heeft in zijn leider.
Het zal dan ook niet nodig zijn op kalmerende middelen te gebruiken.

Mijn reactie is dus wel een antwoord op haar vraag daar het de oorzaak van het nerveus gedrag zal wegnemen.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:03

MarcR schreef:
Kalmerende middelen bestrijden, tijdelijk, symptomen = nerveus paard, maar veranderen niets aan de onderliggende problemen die dit nerveus gedrag veroorzaken.
Als je een structurele, blijvende oplossing wil moeten de onderliggende problemen opgelost worden en dit kan je door vanuit de nodige kennis en kunde het paard op te voeden.

Een goed opgevoed paard zal zelden of nooit nerveus zijn omdat het vertrouwen heeft in zijn leider.
Het zal dan ook niet nodig zijn op kalmerende middelen te gebruiken.

Mijn reactie is dus wel een antwoord op haar vraag daar het de oorzaak van het nerveus gedrag zal wegnemen.

Ze vraagt naar ervaringen met Confidence Equine. Niet jouw mening over hoe je met nerveuze paarden moet omgaan.