Toen vanavond ze mijn paardje van de weide gingen halen, kon ze niet wandelen en makte heel fel, sleepte eerder haar rechterbeen mee. Ze heeft dus hoogstwaarschijnlijk een trap gekregen van een ander paard
. Ik kon er niet zijn ( ik wist van niets ) maar ze hebben zelf besloten om (gelukkig) de dierenarts meteen te bellen. Haar schouderspier is gebroken. Ze zegt dat ze minstens een week in een hele kleine paddock ( waar ze niet kan rennen, wel een beetje stappen als ze dat wil) moet rusten, of als ze aanzienelijk veelpijn heeft in haar box.
EDIT. Ik woon in Uruguay en heb mijn paardje pas 4 maanden. Ik heb daarvoor ook 5 jaar geen les meer gehad dus ben mijn termen een beetje kwijt, als iemand ze vertalen kan?
Wel dus voor 3 dagen krijgt ze:' antiflamatories' en selevic(?) voor 5 dagen wat goed is voor de herstelling van de spier.
De dierenarts zegt dat het goed komt, maar ze rust nondig heeft.
Binnen een maand mag ik wss weer opbouwen.
Ik ben natuurlijk heel erg geschrokken & bezorgd. Morgen om 8 uur ben ik bij haar.
Nu ben ik natuurlijk aan het opzoeken naar dit & wat ik vind is '6 maanden geen rijden' etc.
Iemand die dit aan de hand heeft gehad?

duimen maar!!