Vandaag was ik mijn pony aan het borstelen, toen ik de modder van haar achterbenen wou afborstelen zag ik in de modder opeens rode wormpjes

Ik dacht al meteen 'bloedwormen !!', ik was er enorm van verschoten en helemaal in paniek en begon mezelf al de ergste scenario's voor te stellen.
Dan vroeg ik me ook af HOE kon dit ooit gebeuren ? Onze weide wordt jaarlijks behandeld en alle paarden worden op tijd ontwormd met het juiste product (en natuurlijk niet elke keer hetzelfde product/actieve bestanddeel

Na wat opzoekwerk kwam ik ook uit op de rode muggenlarve, en daar leek het ook wel sterk op moet ik zeggen.. Dus nu zit ik helemaal met de handen in het haar, is het een bloedworm of kan het ook een rode muggenlarve zijn ? (of kan het nog wat anders zijn ?)
DA wordt sowieso gecontacteerd wanneer er toch een sterk vermoeden is voor bloedwormen !!!!
Ik ben nogal stom geweest om de worm niet in een potje te steken met water zodat ik die nader kon onderzoeken of aan de DA kon laten zien. Maar ik heb wel een foto getrokken:

Ingezoomd:

Excuses voor de mogelijk domme vraag als het antwoord overduidelijk is, ik neem liever het zekere voor het onzekere