Paard 'kwispelt' bij slobber?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loretteeee

Paard 'kwispelt' bij slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 13:29

Hee hallo!

Vanwege een allergie staat mijn paardje tijdelijk op de prednison. Maar omdat dat poeder is moet dat vermengd worden in een slobber.

Nu ben ik hier pas mee begonnen. Maar iedere keer als ze een hap van d'r slobber neemt, gaat ze kwispelen...

Ze heeft nog nooit eerder slobber gehad. Maar die staart... Ik snap er niks van! Normaal is dat toch een uiting van ontevredenheid of dat ze boos wordt oid?

Ze at de slobber overigens wel helemaal op, dus echt vies zal het niet geweest zijn... :')

Ik vond het zo vreemd toen ik t zag. Misschien dat iemand het herkent?

ireika

Re: Paard 'kwispelt' bij slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:47

Wat deed ze met haar oren? Ook wat naar achter?
Mijn ruin heeft ook de neiging om te zwiepen met zijn staart als hij iets heel lekkers mag eten, bij hem is het wel duidelijk dat hij met zijn staart zwiept om andere paarden (en mensen) te tonen dat ze hem met rust moeten laten. Hij kijkt dan ook meestal niet erg vrolijk, en legt de oren in de nek.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:47

Meestal is het inderdaad irritatie. Kan ze makkelijk bij de slobber? Is het niet te heet? Zijn er paarden (of mensen, jij?) in de buurt waar ze haar eten tegen wil verdedigen? Anders zou ik het gewoon op merriegedrag gooien :')

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:48

Loretteeee schreef:
Hee hallo!

Vanwege een allergie staat mijn paardje tijdelijk op de prednison. Maar omdat dat poeder is moet dat vermengd worden in een slobber.

Nu ben ik hier pas mee begonnen. Maar iedere keer als ze een hap van d'r slobber neemt, gaat ze kwispelen...

Ze heeft nog nooit eerder slobber gehad. Maar die staart... Ik snap er niks van! Normaal is dat toch een uiting van ontevredenheid of dat ze boos wordt oid?

Ze at de slobber overigens wel helemaal op, dus echt vies zal het niet geweest zijn... :')

Ik vond het zo vreemd toen ik t zag. Misschien dat iemand het herkent?

Misschien proeft ze de medicatie er doorheen?

NatasjavE

Re: Paard 'kwispelt' bij slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:52

Mijn paard gaat heel maf doen bij slobber eten.

Gaat tussen iedere paar happen rollen en staat dan op met van die vreugdepiepjes :')

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:53

Of wellicht heeft ze door de prednison wel meer eetlust en doet ze zo omdat ze extra enthousiast is over haar bak slobber en er dus letterlijk op aanvalt :Y)

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 18:32

Haha, ze heeft haar oren niet in de boos-stand. Dat zou ik wel herkennen. De slobber was ook lauw toen ik hem gaf. Vanmiddag toen ik langs kwam was ze wel heel erg aanhankelijk.

Ik denk dat ze het gewoon heel erg lekker vond. Ik heb nu tijdelijk nog een grote honden voerbak omdat ik nog geen tijd heb gehad om een degelijke bak te kopen die ook tegen nattigheid kan. :')

Ik had haar nog nooit zo zien doen, verheug me al iedere keer weer op d'r medicijntjes geven. :=

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:37

Loretteeee schreef:
Ik denk dat ze het gewoon heel erg lekker vond. Ik heb nu tijdelijk nog een grote honden voerbak omdat ik nog geen tijd heb gehad om een degelijke bak te kopen die ook tegen nattigheid kan. :')

Komt natuurlijk door die hondenbak..Ze heeft gewoon een identiteits crisis... :j . Heb je haar nog niet horen blaffen? :D

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:08

Aukelizzy schreef:
Loretteeee schreef:

Komt natuurlijk door die hondenbak..Ze heeft gewoon een identiteits crisis... :j . Heb je haar nog niet horen blaffen? :D

haha klinkt logisch!!! :D zou misschien de paardenpsycholoog erbij halen!! }:0

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:48

hey mijn merrie doet net hetzelfde heb er een topic over met filmpje, kan je even kijken en zien of dit hetzelfde is wat je merrie doet?
[VS] slobber mash

Volgens mij en de meeste mensen is dit van enthousiasme. is ook anders dan dat ze zwieren met staart om weg te gaan. Mijn hengstje doet ik heel vaak tijdens het eten en is toch een ander zwieren, plus dan liggen zijn oren plat en op het filmpje zie je duidelijk dat mijn merrie haar oortjes naar voor staan. Mijn merrie doet dit (kwispelen) ook alleen bij het eten van slobber en ze ruikt dit al op afstand denk ik, want als ik met slobber kom loopt ze ook geweldig te hinniken :D