Melonoom moet verwijderd worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZipporaTugwe

Melonoom moet verwijderd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 11:56

Goeden dag,

Één van mijn paarden heeft last van melonomen. Dit is al jaaaren zo maar we hadden er geen last van. Nu is hij op latere leeftijd een paar maanden geleden gecastreerd over de lies en werd mij na de operatie verteld dat naast de melonomen die ik kan zien naast de koker en kleintje bij de anus er ook één zit in de lies bij de lympfeklier... Een grote waar hij last van kon gaan krijgen maar ze vonden het niet nodig daar direct wat aan te doen.

Nu zijn we op dat punt. Ik merk dat hij rechtsom minder fijn aan springt en minder wilt buigen. Ik wil zo snel mogelijk de beste zorg om die melonoom of melonomen te verwijderen.

Wie heeft advies? Ik kom er niet uit met internet. Injecties lijken een fijne manier maar waar kan ik dat doen? En over wegsnijden hoor ik vervelende dingen zoals met name dat het erger terug komt. Weet iemand ervaren mensen in Nederland die mij hiermee kunnen helpen?

lena6975

Re: Melonoom moet verwijderd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:59

Ik denk dat je het beste advies kan vragen aan jou dierenarts. Die kunnen vaak wel een inschatting maken wat het beste is. Verder heb ik er weinig ervaring mee, dus ik zou gewoon een dierenarts vragen :)

ZipporaTugwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:21

Toch is het helaas zo dat dierenartsen al gauw aanraden de melonomen weg te snijden terwijl ik daar toch veel slechte ervaringen over heb gehoord. Daarom dacht ik dat ik misschien wat meer ervaringen uit eerste hand kon krijgen hier en van daaruit een beslissing kan gaan maken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:25

je moet eerst weten wat voor soort het is,er zijn soorten die dubbel zo erg terugkomen als je ze weg hebt laten halen.

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:46

Melanomen worden meestal weg gesneden, is bij mijn paard ook gebeurt. Dit was een klein melanoompje en deze is nooit meer terug gekomen. Bij een sacroid word vaak afgeraden om weg te snijden omdat deze meestal snel en dubbel zo groot terug groeien.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 03:58

Hoe oud is je paard en waar vandaan moet je komen?

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:05

Salvestrolen geven en Salvestrolen crème smeren..