Waldo kampt al geruime tijd met slechte conditie en ademhaling. Hij is voor een longpunctie naar de kliniek geweest en daaruit bleek dat hij toch een longontsteking had. Hij heeft toen twee weken op medicijnen gestaan dat ik rustig aan moest doen, en daarna mocht ik hem weer rustig oppakken. De arts zei dat hij na een week rijden dan weer goed op adem zou moeten zijn.
Ik heb eigenlijk de derde week ook alleen maar gestapt en wat licht drafwerk gedaan omdat ik hem nog niet zo goed vond lopen. Nou had ik gisteren de eigenaar aan de telefoon en die wil met hem gaan jagen over een week. Of ie dan goed was. Dus ik denk, ik pak hem vandaag weer een beetje op. Eergisteren was ie ge-ent dus gisteren heb ik rustig gestapt en vandaag heb ik een bosrit gedaan waarbij ik weer wat stukjes gedraafd/gegalopeerd had. Nou kom ik terug op stal zijn mijn stalgenoten helemaal over de toeren want hij was gisteren ge-ent ipv eergister, en ik had helemaal niet mogen rijden, vooral niet omdat ie een longontsteking gehad had, etc.
Schiet lekker op dus
Mijn vraag: kan ik van dit rijden-na-enten nadelige gevolgen verwachten?
En Waldo was na 20 min stappen nog niet op adem. Dat is ook niet normaal he