Allereerst, ik heb vandaag met de eigenaar overlegd en gedaan wat hij wilde. Ik zal toelichting geven bij de filmpjes.
Colette loopt al een tijdje niet rad, vanaf wanneer precies weet ik niet. Laat ik zeggen: al een week of 4/5.
2 weken geleden 2 lange buitenritten gemaakt en tijdens de eerste buitenrit gestapt en gegaloppeerd en de tweede buitenrit anderhalf uur gestapt. Tijdens de eerste buitenrit wilde mijn rijgenootje lekker stukje galopperen, dat ging lekker, maar een drafje was moeilijk en Colette was niet vooruit te branden. In galop was ze dan wel weer jolig en flink gas erop.
Tijdens de tweede buitenrit hebben we een heel klein stukje draf geprobeerd maar dit voelde voor mij meteen verkeerd. Toen dus alleen gestapt.
Ik zie natuurlijk niks als ik er op zit dus heb Colette los laten lopen om te kijken wat ik zag. Dat resulteerde in dit (9-11)
Daarna het volgende filmpje, aan de hand gehouden wegens haar rare sprongen
Verslechterd? 14-11En dan vandaag.. Colette heeft naast de buitenritten van hier boven stilgestaan. Afgelopen weekend de eigenaar gebeld, hij was er vanavond en heb haar opgezadeld om te gaan rijden. Hij heeft een tijdje staan kijken en wilde dat ik eens doorreed om te kijken wat er gebeurde. Eerlijk gezegd schrok ik zelf van het eerste beeld..
18-11
Daarna andere kant, lang stuk stap, drafje en dan galop.
Nog een keer linksom en ook stap + galop
Daarna, heel opvallend, nog op het harde aan de hand gedraafd. Niet op film want het was te donker, filmpjes kunnen eventueel gemaakt worden. NIET KREUPEL
Ik heb haar vanavond dus doorgereden om te kijken wat er gebeurde maar in mijn ogen is dit geen oplossing. Nu komt er dinsdag iemand bij een kennis van hem voor een paard, en die wil hij vragen om even te komen kijken. Zal deze week even navragen wie/wat dat is.
Mijn vraag aan jullie: waar komt deze kreupelheid vandaan en wat zou voor jullie nu een logische stap zijn?
Aub blijf lief.. Ik maak me zorgen maar weet niet wat ik hier mee aan moet.
Nu is ze weer vol in het werk