kreupel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xponylove

kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 16:19

Hoi, mijn verzorghaflinger (21) is kreupel. (niet heel erg hoor) Ze heeft waarscheinlijk een misstap gemaakt.
Weet iemand hoe ik dit moet behandelen? Elke dag even met haar lopen om harde ondergrond en het been afspuiten? Of niet. Ik hoop dat er snel een antwoord komt, zodat is het zo snel mogelijk kan behandelen :)

M_Vainqueur

Re: kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:26

Lopen op het harde en koelen is nuttig bij een volgelopen been en of ontsteking. Zolang het been niet warm of dik is gewoon rust geven en zelf laten bewegen in de wei maar geen beweging 'forceren' (lees lopen, werken, longeren of wat dan ook) als het aan het einde van de week niet over is of goed verbeterd is een dierenarts raadplegen aan te raden. Succes!

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 16:39

Nog meer?????

Loveyourself

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:42

inderdaad lopen op het harde en veel koelen, niet gaan rijden en misschien even info vragen aan een dierenarts.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:49

TAO -> BEH

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:55

Mijn paardje had dit ook vorige week. ik heb haar een weekje lekker laten rusten want het been was niet dik en nu is het over. Dus gewoon even afwachten en als het niet weg is na een week de DA erbij halen ;)

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:19

Wat je het beste kan doen hangt af van wat er aan de hand is. Een spier verrekt? Een hoefzweer? Verstuiking? Zolang ze licht kreupel is zou ik haar even met rust laten. Lekker zelf laten bewegen in de wei of paddock en niet met haar trainen of lopen. Liefst niet in een mulle ondergrond. Eventuele spieproblemen kunnen dan herstellen. Kijk iedere dag even hoe het herstel gaat. Je wilt een stijgende lijn zien in hoe ze het kreupele been gaat gebruiken. Als het juist slechter wordt of na een week niet verbetert zou ik de dierenarts even laten kijken.

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:43

Inderdaad, zelf laten bewegen en als het na een week niet beter is dan toch maar de dierenarts bellen. Sterkte!

antoinetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:28

ik heb het laats ook nog gehad maar het lijkt net zo te werken als bij ons. Even wat rustiger aan doen en het komt weer goed. Mijn Denzel was na een weekje weer helemaal te oude:)