Mishandeling (Noord-Brabant)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AMBERRTJEE

Mishandeling (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:05

Hallo allemaal,
Toen ik woensdag bij de wei aankwam had mijn lieve Haflinger Marnix een dikke neus en achterbenen, op het eerste gezicht vermoedde ik dat er iets was gebeurt tussen de paarden in de wei, al merkte ik wel dat alle paarden mega bang en oplettend waren... Toen ik Marnix zijn been wilde voelen, raakt ik hem nog niet eens aan maar trapte hij en rende hij weg... Onverklaarbaar gedrag want hij heeft zo iets nog nooit gedaan... Eenmaal thuis foto´s gaan bekijken en al snel viel me een streep over zijn neus op, alsof er iets om zijn neus heeft gezeten... Ook zag ik dat de vegen op zijn gezicht geen modder waren, maar smeer... De politie gebeld en die zijn komen kijken, wij hebben een aantal keer een vreemde auto bij de wei gezien waar ik het kenteken van heb genoteerd en zaterdag zag ik diepe(rennende) voetsporen in de wei die niet van mij waren... Dus waarschijnlijk is er een verkennings periode geweest! We hebben een touw in de wei gevonden wat waarschijnlijk om zijn neus gezeten heeft, er zaten haren in en je zag dat het touw was aangetrokken. Marnix heeft waarschijnlijk door verzet met zijn hoofd toen ze iets met zijn achterbenen gingen doen, dat touw strakker om zijn neus gehad en dus een botje in de neus gebroken, hij staat nu met twee ontstoken dikke achterbenen... Mocht er iemand zijn met dezelfde vermoedens, een vreemde auto, vreemde sporen, raar gedrag, bang gedrag, agressief gedrag houd het dan goed in de gaten, en zouden jullie het dan aan mij willen laten weten, ik zat een foto posten met de strepen die hij op zijn neus had, daar zie je ook waar het touw heeft gezeten en heeft hij nog een dikke neus. Wij zijn op zoek naar mensen waarbij dit is gebeurt en of een van deze "symptomen" kenbaar zijn, ook de politie uiteraard... Ik hoop niet dat dit bij iemand het geval is! Maar wanneer dit weer een nieuwe wijze is om paarden iets aan te doen is het van belang dat het gedeeld word en dat we nog meer alert moeten zijn, helaas!

Onze paarden zijn nu nog steeds erg bang, elke auto of persoon die langs komt, rennen ze weg zijn ze in paniek. De politie kon er niet eens bijkomen, en wilde ook de wei niet in vanwege de angst van de paarden. Bij ons naast staan twee shetlanders waarvan een met dezelfde verwondingen als Marnix.

Ik zal het update hoe het gaat met mijn lieve paardenkindje... Ik maak me ernstig zorgen om zijn ene been ivm in juni deze gebroken te hebben en zijn peesschede en 2 pezen gerafeld zijn mocht daar absoluut niets mee gebeuren. Als de ontsteking dus maar niet naar binnen slaat! Mijn arme jongen!

Onze tinker stond ook met een dik achter been, en een mega grote wond op zijn rug. 12cm x 7cm!!

Afbeelding

Popstra

Re: Mishandeling (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:27

been en pees schede gebroken, pezen gerafeld en door midden....Kan dat paard uberhoupt nog wel lopen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:29

Het komt steeds dichterbij...

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:35

Neee! Niet nog meer mishandelingen...
Ik hoop dat het allemaal goed gaat genezen, en dat hij langzaam weer vertrouwen krijgt in mensen, en vooral in jou natuurlijk!
Heel veel sterkte, en succes bij het lichamelijke en geestelijke herstel! Hopen dat de dader van deze gruwelijke misdaad snel word opgepakt.

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 19:48

rapido schreef:
been en pees schede gebroken, pezen gerafeld en door midden....Kan dat paard uberhoupt nog wel lopen?

Er staat: been gebroken en peesschede en pezen gerafeld, niets doormidden. Dus ja hij kan nog heel goed lopen. Alleen op dit moment niet meer

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:35

Vreselijk om erachter te komen dat iemand je paarden iets heeft aangedaan. Ik hoop dat de dader gevonden wordt. Veel beterschap voor de paardjes.

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 00:37

Dank je wel @ solerolove

Inmiddels maakt Marnix het een stuk beter. De osteopaat is geweest en heeft heel wat knoopjes weg gehaald. Wat een spanning had hij zeg. Hij voelt zich nu veel fijner en is weer happy. Ik mag ook eindelijk weer zijn deken wisselen zonder een halster aan te moeten doen. Zijn vertrouwen komt langzaam weer terug. Happy us

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:45

wat fijn dat het al beter met hem gaat!

is er al wat uitgekomen tijdens het onderzoek van de politie?

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 00:53

Mister01 schreef:
wat fijn dat het al beter met hem gaat!

is er al wat uitgekomen tijdens het onderzoek van de politie?

Nee helaas. Ik heb vd week de aangifte binnen gekregen. Het touw wat ik heb gevonden in de wei hebben ze in bewaring en is wel degelijk bewijs materiaal, dat is fijn nieuws. Maar of we er iets aan hebben????? We gaan weer een uitgebreider onderzoek starten gezien ik al een tijdje kleine dingetjes merkte die niet op zijn plaats waren, ook op onze vorige stalling. Daar is overigens een weidemaatje van Marnix door twee weilanden de draden gegaan, in de sloot terecht gekomen en verdronken. VRESELIJK!!!! Omdat een paard dat niet zo maar uit zich zelf doet, vooral hij niet willen er toch meer onderzoek. Angstig idee; heeft iemand het op onze paarden gemunt en achtervolgt deze persoon ons?

Al met al ik ben echt super blij dat het met Marnix veel beter gaat, eindelijk zijn oortjes naar voren en wil het halster graag aan. Draaft lekker bij als we wandelen en is helemaal fris en happy!

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 01:09

pff.. heftig zeg, goed te lezen dat je paardje het goed maakt. Maar ben je nu niet bang dat hij/zij nogmaals terug gaat komen? Staan je paarden in een afgelegen weiland?

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 01:16

Je had toch het kenteken opgeschreven? Is daar niets uit gekomen?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 01:16

brr.... Heusden.. Dat is maar een paar kilometer van mij vandaan.. Het komt steeds dichterbij

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 01:19

Het kenteken is bij de politie bekent, helaas laten ze aan mij niet meer los daarover.

Ja in drunen is het. Het is daar overigens de 3e al...:-(

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 01:21

Ohno.. Drunen zelfs.. 3e keer al?? Heb ik niks van meegekregen.. Zal maar niet openbaar zetten waar mijn paard gestald staat maar dat is zeker niet ver daarvan!!!

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 01:26

_/-\o_
sanso schreef:
Ohno.. Drunen zelfs.. 3e keer al?? Heb ik niks van meegekregen.. Zal maar niet openbaar zetten waar mijn paard gestald staat maar dat is zeker niet ver daarvan!!!

Mijn veulen is daar opengesneden vorig jaar zomer, toen net de mishandelingen begonnen. Ik heb dat niet openbaar gemaakt aan de media, wij zijn toen ook benaderd voor het programma, ik kom zo even niet op de naam. Die toen aandacht daaraan heeft besteed. Verder is in die tijd mij verteld dat dat bij nog een paard was gebeurt. En enkele weken daarvoor een geitje

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 01:26

O oliebol!! Dat plaatje moest niet... Stomme telefoon!!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 01:28

Dat geitje in dat parkje bij de boog? Dat verhaal ken ik, is van de vader van een vriend van me. Erg triest dat dat weer was gebeurd, is al te veel gebeurd in dat parkje...

Oh meen je dat van je veulen.. Pfoe hee... Sterkte nog

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 09:20

Dit is ook mijn grootste angst dat ik mijn paardjes mishandeld aantreft in de weide. Het is in dezelfde dorp! Wat voor auto was het ?