Allereerst zal ik proberen om zo goed mogelijk te verwoorden naar welke antwoorden ik eigenlijk opzoek ben.

2 maand terug heb ik een paard gekocht als "goed" en nu heb ik te horen gekregen dat mijn paard een röntgenologische bemerking heeft, jawel een 3 op het straalbeen. Morgen kan ik de rapporten en foto's opvragen en inkijken, en dan ga ik voor een second opinion (die de foto's gaat beoordelen).
Ik heb inmiddels ook juridisch advies gehad en weet welke stappen ik nu kan/moet ondernemen, dus hierin hoef ik verder niet geadviseerd te worden.
Wel ben ik opzoek naar antwoorden zoals;
- Wat is een 3 op het straalbeen nou eigenlijk? Ik heb wel wat gelezen natuurlijk (en ik ga ook zeker de dierenarts om uitleg en mening vragen).
- Zijn er meer Bokkers die ervaring hebben met een paard die bemerking 3 op het straalbeen heeft?
- Wat hebben zij aangepast in het trainingsschema? Of wat hebben zij anders nog aangepast?
- Hoe kan ik het mijn paard zo aangenaam mogelijk maken? Ik wil mijn paard liever niet kwijt natuurlijk..
Nog belangrijk; mijn paard is 9 jaar oud, en altijd volledig (lees 5 dagen per week) getraind. Mijn paard beheerst oefening tot op Z niveau en heeft hier geen hinder van. Zolang ik mijn paard heb (2 maand dus) heb ik nog niks gemerkt/gezien.. Ik heb hem overigens gekocht als sportpaard.
Misschien heb ik nog meer vragen, maar dat kan ik nu niet bedenken.. ik ben nogal verstrooid na dit nieuws.
Alvast heel erg bedankt! En hopelijk kunnen jullie een beetje wegwijs worden in mijn rommelige verhaal..
Groet,
Zorro_