[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:43

Dat zelfde geintje heb ik met Hypostore, zondag besteld en maandag een mail met 21% btw korting. Best zuur.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:48

Mooie dekens die zebra´s :D Zit die bij de fries hierboven niet wat laag op de hals?
Fijn dat je de korting toch nog hebt gehad koekeroekus!

Hoe gaan de andere dieren hier met de anti itch creme? Mijn kleine vriend heeft nu 1 echte wond (stukje dat tussen de deken en de kap zit) en die is gaan ontsteken :( Het is opgezet, witgelig en plakkerig. Eerst was het alleen maar kaal..
Ik denk dat we het maar goed gaan ontsmetten en er groene leem op doen. Ziet er niet uit zo op zn nek maarja.. Het zal wel de zwelling tegengaan en de vliegjes weghouden.

Of heeft een van jullie misschien een beter idee?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:08

Mijn fjord had allemaal wondjes en kale plekken op zijn hoofd en rond zijn oren. Heb van alles geprobeerd maar alleen hydrocortiderm werkte echt. Zijn huid is super rustig en begint weer haar op de plekken te groeien.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:03

Sintara, ik heb een tijdje terug deze spray gekocht:
https://www.paardendrogist.nl/product/v ... 698/57948/

Die van mij heeft een flinke wond helaas onder haar kin, precies aan de rand van de kap.
Kap was ook kapot en zij helaas dus ook.
Plek gewassen met betadine en droog gemaakt. En na 2 dagen sprayen (2x daags) is het al weer mooi roze en rustig!

Gebruik het normaal voor kleine wondjes (elkaar of zichzelf aantikken en dat soort dingen) en het werkt erg fijn. Geur en kleurloos!

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:30

Veterycin is fijn :j Dokter Pol gebruikt het ook altijd en zie het hier in Nederland ook wel voorbij komen bij dierenartsen.

Hier een gevalletje "Doet ie anders noooooit.."
Gelukkig net een mailtje dat PostNL morgen met de nieuwe deken komt..
Afbeelding

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:04

Sintara schreef:
Mooie dekens die zebra´s :D Zit die bij de fries hierboven niet wat laag op de hals?
Fijn dat je de korting toch nog hebt gehad koekeroekus!

Hoe gaan de andere dieren hier met de anti itch creme? Mijn kleine vriend heeft nu 1 echte wond (stukje dat tussen de deken en de kap zit) en die is gaan ontsteken :( Het is opgezet, witgelig en plakkerig. Eerst was het alleen maar kaal..
Ik denk dat we het maar goed gaan ontsmetten en er groene leem op doen. Ziet er niet uit zo op zn nek maarja.. Het zal wel de zwelling tegengaan en de vliegjes weghouden.

Of heeft een van jullie misschien een beter idee?


Klopt ja, had haar even laten rennen en dan zakt hij wat. Maar op de wei maak ik hem vast aan het halster dus dan zit hij hoog :)

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:21

Haha, froukje zo heb ik appie ook wel es uit de wei gehaald.
Jouw fjord ziet er wel uhm erg rond uit trouwens :o
Staat die onbeperkt in het gras?

Sintara
tegen die ontsteekplekjes doe ik zinkzalf van zwitsal.
Die droogt uit en werkt wat ontsmettend

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:41

Vraagje

Dit seizoen probeerde ik een grote zak bye bye itch uit, mijn hafje schuurt anders zichzelf te pletter...
dit jaar is het schuurseizoen nog niet begonnen....
toeval?
hout vasthouden?
of toch echt de kruiden die hun werk doen? (ik durf het bijna niet te geloven... had al vanalles geprobeerd)
Zoals altijd staat hij beperkt op gras, krijgt hij geen krachtvoer en... durf ik niet zonder deken...
Maar dit jaar schuurt hij nog steeds niet.

Zijn er nog mensen met ervaring? Ben benieuwd... ik ben eerder toevallig op deze kruiden gekomen...

https://www.hiltonherbsusa.com/bye-bye- ... al-itching

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:16

Ik voer nu denk ik zo’n 1,5 jaar Bye Bye Itch en merk wel degelijk verschil :j
Kriebel is niet helemaal weg, maar naar mijn inziens is het een stuk minder als ik het wel voer.
Op dit moment staat die van mij nog dekenloos, heel af en toe heeft hij wat jeuk, maar lang niet zo erg als vorig jaar.

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:50

ellepel schreef:
Haha, froukje zo heb ik appie ook wel es uit de wei gehaald.
Jouw fjord ziet er wel uhm erg rond uit trouwens :o
Staat die onbeperkt in het gras?

:j Door tandproblemen is gras het enige wat ze nog redelijk normaal naar binnen krijgt. Dat ga ik haar niet afnemen op het moment dat ze het gras weer in kunnen.

Ja, dat betekend dat ze 's zomers dikker is dan ik zou willen maar soit. 'S winters vliegen de kilo's er heel gauw af.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:58

Ohw ja snap ik, vervelend als ze dan zo invallen in de winter.
ken het probleem ja.
Snap helemaal dat je het haar nu gunt :D


Dat byebye itch...is dat met deze samenstelling?
Gekookt lijnzaad, biergist, carbo vegetabilis, boekwijt, brandnetel en diatomeeënaarde.

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:06

Klopt Ellepel!

Geef het zelf het gehele jaar door. In de winter op een lage dosering.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:10

Hier gaat het echt een stuk beter! Afbeelding

Hier op de schoft.
Staartwortel nog kaal,hoofd en oren nog plekjes maar geen verdere open wonden. En dus al delen helemaal dicht!

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:08

Wij hebben ook byebye itch gevoerd. Helaas weinig verschil. Ik heb ontzettend veel diëten geprobeerd met verschillende kruiden grassen of oliën maar alle met geen of weinig resultaat helaas:(

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:33

Ik heb de afgelopen tijd Helmosan gebruikt in de manen van mijn pony.
Nu beginnen ineens heel de manen uit te vallen, kan er echt hele plukken uit halen als ik er met mijn handen doorheen ga.
Zou dit door de helmosan kunnen komen of een andere reden?
(De jeuk valt verder nog heel erg mee!)

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:38

Heb je ook een deken op?
Heb gemerkt met veel smeren op de hals en een deken dat de manen dan soms uitvallen.
Heb het idee dat dan het teveel verstikt.
Minder smeren dus :j

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:41

Pony hier nog steeds zonder jeuk (*klopt op hout*)!! Toen het seizoen begon zag ik wel wat kleine kale plekjes onder haar ogen en heb gelijk haar maskertje (Pagony Fine, TOPding) op gedaan. Deze draagt ze 24/7. Deken (RSIH) ligt er (nog) niet op. Ze staat niet meer op gras ivm extreme allergie voor graspollen, dat is denk ik de onderscheidende factor. Hopen dat het zo blijft!

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:43

Met helmosan niet gemerkt. Wel bij mee vettige crèmes e zalfjes. Hele kalen plekken ook op haar benen tot ik door had dat het steeds bij vettige crèmes gebeurde!!

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:43

Ja ze heeft een vliegendeken op inderdaad! Ik zal het smeren eens terugbrengen naar 2x per week. Kijken of dat scheelt! Niet gedacht aan wat de deken kon doen.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:40

ellepel schreef:
Dat byebye itch...is dat met deze samenstelling?
Gekookt lijnzaad, biergist, carbo vegetabilis, boekwijt, brandnetel en diatomeeënaarde.


Wat ik me afvraag is: Zou die carbo vegetabilis hetzelfde idee zijn als de FIR carbonclay?

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:04

Ik had gekeken,maar het is houtskool he.

Ben alleen wat in de war over die diatomeeënaarde.
Meende dat daar siliciumdioxide in zat en dat is toch niet zo goed voor de darm of lever?
Ik moet er aan denken,....:
gebruik zelf spirulina, en soms zit daar siliciumdioxide in als antiklontermiddel.
Nou had ik een waar dat in zat en werd me dus door een kennis afgeraden vanwege de effecten op de darmen.
Wellicht dat jij daar meer van weet henny?

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:29

Ik las op facebook tot mijn grote verwondering dat magneten kunnen helpen bij ZE.
Weet iemand mij hier meer over te vertellen en ook welke soort magneet met welke sterkte ik best kan kopen?Zou ik de magneet in deze link uitproberen of zijn er betere magneten?
https://www.horsedeco.nl/a-48495826/hor ... r-paarden/

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:54

Carl123 schreef:
Ik las op facebook tot mijn grote verwondering dat magneten kunnen helpen bij ZE.
Weet iemand mij hier meer over te vertellen en ook welke soort magneet met welke sterkte ik best kan kopen?Zou ik de magneet in deze link uitproberen of zijn er betere magneten?
https://www.horsedeco.nl/a-48495826/hor ... r-paarden/

Jij las hetzelfde bericht als ik, haha!
De immuuntherapie lijkt hier niet gewerkt te hebben. Er is nog overleg met de DA en fabrikant, maar ik wil evt ook een magneet gaan proberen.
Al hebben we het qua management nu ook mooi. De dames gaan met de schemer op stal met ramen met horrengaas.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:12

Mijn paard heeft die magneet en volgens mij doe ie echt niks.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:29

ellepel schreef:
Ik had gekeken,maar het is houtskool he.

Ben alleen wat in de war over die diatomeeënaarde.
Meende dat daar siliciumdioxide in zat en dat is toch niet zo goed voor de darm of lever?
Ik moet er aan denken,....:
gebruik zelf spirulina, en soms zit daar siliciumdioxide in als antiklontermiddel.
Nou had ik een waar dat in zat en werd me dus door een kennis afgeraden vanwege de effecten op de darmen.
Wellicht dat jij daar meer van weet henny?


Er zit inderdaad silicium in. Het heet ook wel kiezelgur. Het zijn in feite miniscuul kleine deeltjes eencellige schaaldiertjes. Silicium is een belangrijk bouwsteen voor het lichaam. Verder bind het o.a. toxische stoffen in de darmen waardoor lever en nieren ontlast worden. Voor degene die geen probleem met Duits hebben:
https://www.natural-horse-care.com/pfer ... e-gelenke/

Liever in het Nederlands dan staat er op deze site ook wel info. http://www.bio-ron.com/producten/voedin ... aarde.html

Ik geef het af een toe ook een tijd bij. Omdat Silicium best een belangrijke stof is die weinig meer voor komt in paardenvoeders.

Onze ruin is altijd vrij winderig maar als ik diatomeeënaarde bijgeef worden zijn darmen een stuk rustiger :)
Wat die Carbon clay betreft ik had al zo'n vermoeden dat het meer het idee van houtskool is en volgens mij vergelijkbaar met Norit :)
Maar goed Norit staat ook bekend om de positieve werking op de darmen.