[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jenneke1029

Berichten: 562
Geregistreerd: 07-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:41

maximosa schreef:
Zijn er hier mensen die met neemolie werken tegen eczeem. Werkt ook antivlieg en helend op de aangedane plekken. Sinds vorig jaar zo af en toe gebruikt. Geeft wel resultaat. Is mooi natuurlijk produkt.Bij wijze van experiment dus geprobeerd. Zag nu dat het via wolvega word gepromoot.
Dus vandaar mijn vraag of het al door mensen hier word gebruikt. En wat jullie ervaring met Neemolie is?



hoe gebruik je die olie en moet je het mengen met iets?

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:10

Mengen kan, maar ik breng het aan op manen en staart etc met de hand. Dus de pure olie. Open plekjes ook. Maar ook benen, billen etc alles kun je insmeren. Werkt vliegwerend en heeft heilzame werking op open plekjes. Smeer wel met handschoenen want het ruikt echt niet lekker. Knoflook achtig.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:13

Voor neemolie heb je wel verdunner nodig als je t wilt sprayen. Word nl vloeibaar bij warmte en bij koeling stolt het.

jenneke1029

Berichten: 562
Geregistreerd: 07-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:02

maximosa schreef:
Mengen kan, maar ik breng het aan op manen en staart etc met de hand. Dus de pure olie. Open plekjes ook. Maar ook benen, billen etc alles kun je insmeren. Werkt vliegwerend en heeft heilzame werking op open plekjes. Smeer wel met handschoenen want het ruikt echt niet lekker. Knoflook achtig.


Dankje ga het eens proberen zag dat het niet eens zo duur is.

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:57


bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:33

Even een andere vraag, ik ben nog steeds op zoek naar een deken die mijn paard goed en comfortabel zit, nu is de master al afgevallen en de Rambo heeft hij al aan de voorkant gesloopt dus is hij duidelijk niet happy mee.

Morgen de Bucas Sweet itch in een maat groter passen maar nu kwam ik bij de ej deze op het rek tegen:
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 20vliegen&
En vond hem eigenlijk niet verkeerd eruit zien, is uiteraard geen eczeem deken maarrrrr door de gladde voering op de bovenkant van de hals en ik dacht ook in de staartflap toch dat extra bescherming tegen het prikken op de plekken waar hij de meeste jeuk heeft.

De deken is verder natuurlijk een stuk luchtiger dan de dichtere eczeem dekens.

Jullie ervaring met zo een deken bij een lichte eczemer?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:49

Na alle scheuren in de ‘oude’ rsih nu de nieuwe mint kleur op. Die buikflap is veeel te groot en ook de hals lijkt langer. Had bijna het idee dat ik een maat kleiner mocht hebben.
Maar goed, hij draagt hem nu al. Meerdere die dat hebben?

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:59

We zitten op 500 pagina's, geloof dat er dan binnenkort een nieuw eczeemtopic word geopend?

Hier nog een oude rsih op, die ook al compleet aan elkaar genaaid is.
Heb je een foto van de nieuwe op je dier?

Moet zeggen dat de eczeem hier eigenlijk best goed gaat.
Jeuk aan de staart word minder,maar het gras is ook aan het uitbloeien .
en heb toch echt wel het idee dat de algae vitalis wel bij draagt aan sneller herstel van plekjes en er is ook niks nieuws bij gekomen

Jace

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-12-13

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:17

tot nu toe, geen wonden etc. wel iets schuurplekjes, derfen erop en ze schuurt niet meer, de combi derfen, eczeemdeken incl hoofdstuk en Listerine doet het hier tot nog toe goed !!! ik ben nog steeds voorzichtig optimistisch, andere jaren was het nu al een gevecht tegen de jeuk en wonden.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:51

Gisteren was even paniek -O- ik voorzichtig onze eczemer wennen aan steeds langer op het gras, denkend dat het gras en haar eczeem samenhangen. Tot nu toe ging dat hartstikke goed ze heeft minimaal last van haar eczeem (alleen een paar kleine schuurplekjes tussen de oren) en dacht ik haar 24/7 op een stukje wei te kunnen laten. Dag 1 ging goed, dag 2 was hommeles: koliek %) klerezooi, had dat al helemaal niet verwacht! Ik dacht dat ze misschien wat meer jeuk zou krijgen niet koliek verdorie _-:(

Om haar te kunnen onderzoeken had ik haar deken eraf gehaald. Al pratend vertelde ik de da dat ze zomereczeem heeft. Hij sloeg nog net niet stijl achterover dat ze er zo goed uit ziet voor een eczemer op dit moment :D O:) was ff fijn om te horen natuurlijk.
Ze is inmiddels weer helemaal opgeknapt van de koliek *\o/*

Amber2106

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-11-15
Woonplaats: IJmuiden

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:37

Even een update over mijn Fjord die sinds maart aan de wietolie staat (paar druppels per dag). Gaat nog steeds goed! Een paard met een vacht dat glimt als een spiegeltje, geen jeuk, geen plekken, geen geschuur, helemaal niets! Ik ben ontzettend blij met het resultaat. Ik lees dat mensen er moeilijk aan kunnen komen... Dat klopt. Ik heb in augustus hopelijk mijn oogst en kan ik voor mensen flesjes maken. Ik zal een bericht plaatsen als ik geoogst heb!! :) :)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:50

Hier gaat ponybeest best aardig. De wond op zijn nek is nog niet echt genezen (ik zou willen dat de eigenaresse eens ging ophouden met kwakzalven en er gewoon een ab zalfje voor ging halen.. ), maar het afvallen gaat heel goed, spieren worden steeds mooier, hij glanst als een spiegel, is vrolijk en zijn manen groeien als een malle.

natasja1475
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:00

Amber2106 schreef:
Even een update over mijn Fjord die sinds maart aan de wietolie staat (paar druppels per dag). Gaat nog steeds goed! Een paard met een vacht dat glimt als een spiegeltje, geen jeuk, geen plekken, geen geschuur, helemaal niets! Ik ben ontzettend blij met het resultaat. Ik lees dat mensen er moeilijk aan kunnen komen... Dat klopt. Ik heb in augustus hopelijk mijn oogst en kan ik voor mensen flesjes maken. Ik zal een bericht plaatsen als ik geoogst heb!! :) :)


Ohhh ik heb zeker interesse maar wil niet wachten tot augustus als ik dit resultaat lees. Ga maar eens op zoek hoe ik er aan kan komen. Mag ik vragen hoeveel druppels je geeft en hoeveel keer per dag? En heb je behalve een postitief effect op de jeuk nog andere dingen gemerkt, met gedrag zeg maar.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:08

Er loopt inmiddels ook een topic over hennnepzaad. Dit is zonder thc, maar ik geef dit mede ook ivm de eczeem.
Hennepzaad is gewoon in de winkel te verkrijgen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:53

Zijn hier mensen die ervaring hebben met vliegenbeenbeschermers?
Mijn pony stampt haar benen dik.. het gaat om de knutjes die dit veroorzaken

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:09

No_No schreef:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met vliegenbeenbeschermers?
Mijn pony stampt haar benen dik.. het gaat om de knutjes die dit veroorzaken


Ja ik heb die van rambo en die werken prima. Weer benen die heel zijn en de benen worden er ook echt niet warm onder. Alleen die van mij staat mij ijzers en ik merk dat ze hierdoor iets sneller slijten. Ze gaat met ene achterbeen langs het andere maar ja liever beschermers kapot als haar benen

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:22

Dank je!
Zakken ze niet af?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:47

Nee dat valt heel erg mee. Ze draaien wel maar dat maakt verder niet uit alleen wat lastiger met uit doen

natasja1475
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:45

Slmt9 schreef:
Er loopt inmiddels ook een topic over hennnepzaad. Dit is zonder thc, maar ik geef dit mede ook ivm de eczeem.
Hennepzaad is gewoon in de winkel te verkrijgen.


Ik geef sinds 3 weken nu ook hennepzaad en sinds paar dagen in combinatie met cbd olie druppels maar nog geen wonderlijke resultaten. Zn buik en ehhhh oksels zeg maar lijken iets rustiger maar zn oren hebben nog steeds iedere dag nieuwe wonden.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:35

Ik denk ook niet dat het een wondermiddel is. Bij de een zal het helpen, bij de ander niet, net als bij mensen.
Overigens zou het wel kunnen dat de klachten eerst gaan verergeren ivm het ontgiften wat plaats vindt. Dus alle afvalstoffen die er nu uit gaan.

Daarnaast is het bij zomereczeem vaak een probleem in de stofwisseling. Ik ken je stalmanagement verder niet, dus kan daar niet over zeggen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat als je je paard bijv de hele dag in het gras hebt en dan cbd geeft, maar niets aan de hoeveelheid gras verandert, het probleem blijft.

natasja1475
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 05:38

Slmt9 schreef:
Ik denk ook niet dat het een wondermiddel is. Bij de een zal het helpen, bij de ander niet, net als bij mensen.
Overigens zou het wel kunnen dat de klachten eerst gaan verergeren ivm het ontgiften wat plaats vindt. Dus alle afvalstoffen die er nu uit gaan.

Daarnaast is het bij zomereczeem vaak een probleem in de stofwisseling. Ik ken je stalmanagement verder niet, dus kan daar niet over zeggen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat als je je paard bijv de hele dag in het gras hebt en dan cbd geeft, maar niets aan de hoeveelheid gras verandert, het probleem blijft.


Vorig jaar paard volledig van gras afgehaald omdat ik idd dacht en hoopte dat dat de trigger was maar ook weer helaas. Staat nu in een kudde, 24/7 buiten dus beweging, vriendjes en geen gras maar eczeem niet verminderd. Dit jaar wel later begonnen als vorig jaar maar begreep dat dat bij meer eczemers zo was maar vanaf april weer in alle hevigheid aanwezig

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:23

Wat super naar Natasja, ik heb je even een pb gedaan!

dimma

Berichten: 344
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Surhuisterveen

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:09

Ik geef sinds een aantal weken de Fir carbonclay, ben hier erg tevreden over. Dama heeft geen jeuk en staat wel op het gras, wel onbemest. Ik voer haar Vitalbix en Gluco balance. Ze staat wel in haar deken met kap. Ik durf het nog niet aan om haar kap af te doen maar ben al erg blij dat ze geen jeuk heeft!

Amber2106

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-11-15
Woonplaats: IJmuiden

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:38

Ik geef totaal 5 druppels per dag. In de ochtend 3 en in de avond 2. Als ik geen tijd heb om 2x heen te gaan krijgt hij 5 druppels totaal. Ik heb mijn fjord helemaal uitgemeten op wat hij nodig heeft aan wiet druppels. Dat verschilt dus per paard. Als je een zware eczemer hebt, zal je een sterkere olie nodig hebben dan ik aan Chris geef.

Ik meet dit allemaal uit met de connectie sensor en op basis daarvan stel ik de olie samen en de hoeveelheid:
-voeding die je aan je paard geeft (ruwvoer, krachtvoer, supplementen)
-vaccinatie, wormkuur, overige medicatie
-weidebeheer
-water
-orgaansysteem (darmen, nieren, lever, milt, e.a.)
-beweging
-overige: deken, hoofdkap, etc
-wietolie

Ieder dier is uniek en eigen en ieder dier heeft een andere lichaamsbehoefte. Op mijn site heb ik meer informatie staan: http://www.tussendierenmens.nl/zomereczeem

Ik zou beginnen met verdunde olie maar nogmaals, ik weet niet in hoeverre je paard SME heeft. Daarom meet ik alles per paard helemaal uit want geloof me, je wil echt geen paard in de wei hebben staan dat stoned is!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:21

dimma schreef:
Ik geef sinds een aantal weken de Fir carbonclay, ben hier erg tevreden over. Dama heeft geen jeuk en staat wel op het gras, wel onbemest. Ik voer haar Vitalbix en Gluco balance. Ze staat wel in haar deken met kap. Ik durf het nog niet aan om haar kap af te doen maar ben al erg blij dat ze geen jeuk heeft!


Hoeveel van de Fir Carbonclay geef je dagelijks?