Qua gewicht is hij volgens mij wel netjes al is dat met zn dikke wintervacht lastig te zien. Ik kan geen tekenen van hoefbevagenheid bij hem vinden. De pony eet ook niet echt veel, zn ruif zit altijd nog vol en ook in de wei eet hij niet gek veel hooi. De tandarts is onlangs nog geweest maar die kon niks geks vinden bij de shet.
De paarden staan in een vaste kudde van 4 paarden bij elkaar, nu nog 24/7 buiten, als het kouder en natter gaat worden gaan ze snachts op stal.
Nu is het zo dat de pony sinds ca 2 maanden dus echt niet meer vooruit te branden is. Als ik hem aan de longe doe gaat hij op alle 4 de benen ''kreupel'' lopen, maar als hij dan door moet lopen loopt hij van het 1 op het andere moment weer op roosjes. Is geen touw aan vast te knopen dus.
Het zelfde geld voor grondwerk, in stap volgt hij goed, vraag ik hem te draven dan is het echt een pony op sleeptouw.
Zou hij gewoon last hebben van een na-jaars dipje of moet ik het dieper zoeken? Of zou het door zn mega-dikke berenvacht kunnen komen dat hij het gewoon veel te warm heeft?
Bij deze een foto van hoe de pony momenteel er uit ziet.