Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Heeft iemand ervaring als je met zo'n merrie zou fokken? Mijn dierenarts zegt dat dit gewoon kan. MaaikE_EriN schreef:Hoi hoi. Hoe is het inmiddels met je paard?Ik reageer misschien wat laat op dit topic, maar de reden hiervan is omdat bij mijn merrie van 5 jaar ook ocd in de hals is geconstateerd. Dit uite zich door onregelmatigheid tijdens het draven. Ook zij had een ontsteking en is ingespoten tussen de halswervels. Daarnaast fysio erbij en lang en laag rijden is het advies. Inmiddels gaat het stukken beter. En na controle bleek dat de ontsteking volledig weg wasHeeft iemand ervaring als je met zo'n merrie zou fokken? Mijn dierenarts zegt dat dit gewoon kan.
MaaikE_EriN schreef:Hoi hoi. Hoe is het inmiddels met je paard?Ik reageer misschien wat laat op dit topic, maar de reden hiervan is omdat bij mijn merrie van 5 jaar ook ocd in de hals is geconstateerd. Dit uite zich door onregelmatigheid tijdens het draven. Ook zij had een ontsteking en is ingespoten tussen de halswervels. Daarnaast fysio erbij en lang en laag rijden is het advies. Inmiddels gaat het stukken beter. En na controle bleek dat de ontsteking volledig weg wasHeeft iemand ervaring als je met zo'n merrie zou fokken? Mijn dierenarts zegt dat dit gewoon kan.
Tabaluga12 schreef:MaaikE_EriN schreef:Hoi hoi. Hoe is het inmiddels met je paard?Ik reageer misschien wat laat op dit topic, maar de reden hiervan is omdat bij mijn merrie van 5 jaar ook ocd in de hals is geconstateerd. Dit uite zich door onregelmatigheid tijdens het draven. Ook zij had een ontsteking en is ingespoten tussen de halswervels. Daarnaast fysio erbij en lang en laag rijden is het advies. Inmiddels gaat het stukken beter. En na controle bleek dat de ontsteking volledig weg wasHeeft iemand ervaring als je met zo'n merrie zou fokken? Mijn dierenarts zegt dat dit gewoon kan.
Hoe hebben ze gecontroleerd op die ontsteking??
MaaikE_EriN schreef:Hoi hoi. Hoe is het inmiddels met je paard?Ik reageer misschien wat laat op dit topic, maar de reden hiervan is omdat bij
Hoe hebben ze gecontroleerd op die ontsteking??
MaaikE_EriN schreef:Eerst hebben ze röntgenfoto's gemaakt waaruit bleek dat daar ocd zat, en toen de echo erop om te kijken of er vocht zat. Dit kan je op een foto namelijk niet zien. Ze kunnen inderdaad niet zeggen of ze het erfelijk mee gekregen heeft, of dat het door trauma komt. Het is wel een merrie die van jongs af aan als een idioot kan steigeren.
SuuperSuup, wat voor supplementen geef jij? En kreeg je toen ook snel verbetering?
Of weet iemand anders nog voedinssupplementen die verbetering geven bij dit soort problemen? En dan bedoel ik een merk, niet alleen glucosamine bijvoorbeeld.
Suzanne F. schreef:Beide problemen zijn zelfs los van elkaar aanleidingen om ermee te stoppen. Bij elkaar is dit gewoon een kansloze zaak. Je hebt kans dat dit binnen korte termijn enorm verslechterd en dat het paard na het rollen niet eens meer op kan staan. Of gaat zwalken in het lopen door een beknelde zenuw in de hals. Of erge pijn krijgt in het lopen door het SI gewricht.
Ik zou ermee stoppen in ieder geval. In het belang van het dier.
R12312 schreef:Suzanne F. schreef:Beide problemen zijn zelfs los van elkaar aanleidingen om ermee te stoppen. Bij elkaar is dit gewoon een kansloze zaak. Je hebt kans dat dit binnen korte termijn enorm verslechterd en dat het paard na het rollen niet eens meer op kan staan. Of gaat zwalken in het lopen door een beknelde zenuw in de hals. Of erge pijn krijgt in het lopen door het SI gewricht.
Ik zou ermee stoppen in ieder geval. In het belang van het dier.
Een Si gewricht beweegt nog minder dan 5 graden. Als het dier goed kan galopperen en er een milde artrose zit is dit geen enkel probleem. Beetje hard oordelen dat het een kansloze zaak is.
Als je het gemiddelde subtop paard op de foto zet kom je er zat tegen die dit soort problemen hebben.
TS, belangrijk is om de vicieuze cirkel door te breken. Dus spieren gaan kweken zodat die het skelet kunnen gaan ondersteunen. Zelf geloof ik niet zo in supplementen, op artro gold na. Maar die is niet te betalen.
Overleg met je dierenarts hoe je dit kunt revalideren. Echt geen hopeloze zaak hoor!