Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kaspar schreef:Lucerne en zeewier. Goed benutbare eiwitten en aminozuren welke noodzakelijk zijn voor een goede spieropbouw. Uiteraard i.c.m. gerichte training en voldoende rust om de spieren te laten herstellen. Elke dag zwaar trainen geeft tegenover gesteld resultaat.
maikeltje schreef:Een pot vitamine E + selenium raadde mijn DA mij aan.
_Sim_ schreef:Spieren komen niet uit een potje. Die moet je "kweken" door gerichte training te doen.
Koper schreef:Kaspar schreef:Lucerne en zeewier. Goed benutbare eiwitten en aminozuren welke noodzakelijk zijn voor een goede spieropbouw. Uiteraard i.c.m. gerichte training en voldoende rust om de spieren te laten herstellen. Elke dag zwaar trainen geeft tegenover gesteld resultaat.
Luzerne mogen die van mij absoluut niet meer hebben. Zelfs mijn paard wat niet gevoelig is voor bevangenheid mag het niet meer.
Assiepassie schreef:_Sim_ schreef:Spieren komen niet uit een potje. Die moet je "kweken" door gerichte training te doen.
Beweging eerst om spieren aan te maken/te onderhouden.
Je paard voorzien van spieropbouwende stoffen en dan ophokken en niet trainen of buiten laten lopen levert geen spieren op.
Feit is dat een niet zonder het ander kan: je kunt je suf trainen, zonder voldoende bouwstoffen blijft de bespiering achter in ontwikkeling of je paard verzuurt of wat er ook moge gaan spelen. Dat is dan weer ook afhankelijk waaraan het schort: vitamine e, lysine of andere hoogwaardige eiwitten, magnesium..you name it.
Dus, dat potje x beweging kan elkaar vooral positief versterken.
_Sim_ schreef:Assiepassie schreef:
Beweging eerst om spieren aan te maken/te onderhouden.
Je paard voorzien van spieropbouwende stoffen en dan ophokken en niet trainen of buiten laten lopen levert geen spieren op.
Feit is dat een niet zonder het ander kan: je kunt je suf trainen, zonder voldoende bouwstoffen blijft de bespiering achter in ontwikkeling of je paard verzuurt of wat er ook moge gaan spelen. Dat is dan weer ook afhankelijk waaraan het schort: vitamine e, lysine of andere hoogwaardige eiwitten, magnesium..you name it.
Dus, dat potje x beweging kan elkaar vooral positief versterken.
Die stoffen zitten in goed ruwvoer evt aangevuld met krachtvoer oid. Een "poedertje" zorgt echt niet voor spieren.