Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lusitana schreef:Dierenarts moet er sowieso naar kijken en ook bloed afnemen.
Bloedarmoede zorgt nl ook voor vermoeidheid, en er zijn ook andere tekorten van mineralen en spore-elementen die mee kunnen spelen.
Wormen kunnen door de longen migreren.
Dampigheid of een longinfectie kan een oorzaak zijn. Je merkt dan meestal ook gevoleigheid voor stof en hoesten.
Eerst zul de oorzaak moeten weten voordat je er werkelijk iets aan kunt doen.
Ik zou niet doorsukkelen, want dan kan de pony blijvende schade oplopen.
Marije_jiplover schreef:Is het hijgen de afgelopen periode erger geworden?
Hoe zit de pony in de vacht?
Het is ongewoon warm voor september, de meeste paarden zijn volop bezig met het aanmaken van huj wintervacht. Dat kost al extra energie en daarnaast kunnen ze met dit soort temperaturen en een dikker wordende vacht nauwelijks hun warmte kwijt, waardoor ze ook meer zullen hijgen.
Mijn haflinger van 26 is kerngezond maar heeft met dit warme weer en zijn halve winterjas ook een stuk minder puf en hijgt veel meer.
Niet gek, ik loop zelf in zomerse topjes zonder jas en vond dat al warm gisteren!
demo_love schreef:Is het voer erg veranderd?
kippetje2007 schreef:demo_love schreef:Is het voer erg veranderd?
Ik heb daar geen zicht op :s Ik heb die gekocht in de manege waar ik hem nog stal. Die beweren dat ze hem 3x per dag voeren.(korrel-hooi-korrel) De manege sluit echter op zondag en maandag (zelfs eigenaars mogen niet binnen) En door de week is het pas open vanaf 15.00u. Alles wordt dus gedaan achter de schermen. Ze weten wel wat hij al jaren van hen kreeg, dus waarschijnlijk doen ze nu nog steeds hetzelfde?

Bernoe schreef:Nou fijne pensionplek dan....
Ik zou de dierenarts erbij halen en hem hetzelfde uitleggen wat je hier vermeld. De DA weet dan wel wat voor onderzoeken evt nodig zijn.
Succes!
kippetje2007 schreef:dresjoepie schreef:Ik zou de dierenarts eens naar de longen laten luisteren Misschien is de pony wel dampig
Wat betekent dit dan?
kippetje2007 schreef:demo_love schreef:Is het voer erg veranderd?
Ik heb daar geen zicht op :s Ik heb die gekocht in de manege waar ik hem nog stal. Die beweren dat ze hem 3x per dag voeren.(korrel-hooi-korrel) De manege sluit echter op zondag en maandag (zelfs eigenaars mogen niet binnen) En door de week is het pas open vanaf 15.00u. Alles wordt dus gedaan achter de schermen. Ze weten wel wat hij al jaren van hen kreeg, dus waarschijnlijk doen ze nu nog steeds hetzelfde?