Mijn paard heeft ook een flinke peesschede ontsteking gehad door een 'misstap' want wat er precies is gebeurt weet ik niet. Ineens stond ze met een dik been in de wei, enorm kreupel.
DA er bij, ontstekingsremmers gespoten en 2 weken rust op een postzegel stukje. Elke dag insmeren met een gel. Na 2 weken foto's en peesscan gemaakt. Pezen heel maar een flinke peesschede ontsteking.
Vocht er uit laten lopen, medicijnen er in en 4 dagen boxrust. Daarna was het nog steeds dik. 2 weken boxrust. Daarna was het nog niet goed: 2 weken boxrust met 3x per dag 3 minuten stappen op het harde. Toen zat er nog wel vocht in maar liep ze niet meer kreupel. Weer 2 weken boxrust en opbouwen op het harde met na een week korte stukken draf.
Uiteindelijk heeft ze bijna 8 week boxrust gehad, sinds 2 weken staat ze weer in de wei. Ook gewoon met de andere paarden, ze trekt ook wel eens een sprintje. Het been is nog wat vochtig maar dit kan ook blijvend zijn. We revalideren nog steeds op het harde. Ook heeft ze speciaal beslag onder.
De rest van haar leven moet ik misstappen voorkomen. Hoe? Geen idee.. ik wil haar niet alleen maar op stal laten staan. We wagen het er dus maar op en ze blijft gewoon lekker in de wei staan. De kans dat het terug komt is erg groot, dus elke dag kijk ik met angsten en beven naar dat been en hoe ze loopt.
Ze krijgt vervroegd pensioen, we gaan enkel nog 2 tot misschien 3x in de week een buitenritje maken of wandelen. Veel het harde meepakken. Zorgen dat ze wel in beweging blijft maar goed rustig aan doen. Springmateriaal staat allemaal te koop, helaas zit dat er niet meer in. Lessen afgezegd. En nu maar hopen dat het goed blijft gaan en ik nog lang van haar kan genieten.