Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. ik zit mijn hele leven al in de paarden, heb ze aan huis en als je alleen maar vanuit de stal naar binnen loopt, ruik je het al. Moet je een andere hobby kiezen als je er niet tegen kunt

litilaura schreef:Ja hier hetzelfde verhaal daarom moet ik maar in de stal (buitenbox) staan voor poetsen en zadelen. De dierenarts kon niks ontdekken. Hij gaf me als tip geef het paard gedurende een week zeer beperkt water. Dit omdat er behoorlijk wat paarden zijn vooral merries die uit verveling/aangewende extreem veel drinken omdat er onbeperkt water is. Hierdoor leren ze dat ze alleen moeten drinken als ze dorst hebben en niet uit gewoonte. Bij een vriendin van me met haar merrie hielp het bij die van mij niet.
Edit moet je geen automatische drinkbak hebben natuurlijk
8nnemiek schreef:Zou ze wel tegen de geur van zweterige balletschoenen kunnen dan?Ik zou het gewoon negeren en daar fijn verder blijven poetsen hoor! Als die troela niet tegen de geur van een paardenplasje kan dat gaat ze maar op ballet.. kom nou zeg..

jirina schreef:Neem een emmer mee. Op moment dat ze haar benen wijd gaat zetten, snel de emmer er onder en vang de urine.
Ze schrikt de eerste moment en stopt de plas, maar het went .
Ik doe het met mijn merrie ook.
Eerste keer ben je misschien onhandig maar het went.
Je moet wel snel zijn want een plas is go gebeurt.
En dan lekker de emmer op de mesthoop legen - het scheelt natte plekken in de stal.
Laat je je niet een pispaal voor de andere worden..
litilaura schreef:Ja hier hetzelfde verhaal daarom moet ik maar in de stal (buitenbox) staan voor poetsen en zadelen. De dierenarts kon niks ontdekken. Hij gaf me als tip geef het paard gedurende een week zeer beperkt water. Dit omdat er behoorlijk wat paarden zijn vooral merries die uit verveling/aangewende extreem veel drinken omdat er onbeperkt water is. Hierdoor leren ze dat ze alleen moeten drinken als ze dorst hebben en niet uit gewoonte. Bij een vriendin van me met haar merrie hielp het bij die van mij niet.
Edit moet je geen automatische drinkbak hebben natuurlijk
amosfantasia schreef:Ik wordt met mijn paard van de binnenpoetsplaats gejaagd door een stalgenoot .De fantastische merrie die ik heb plast buiten en binnen op de was-poetsplaats .Ik maak de plek altijd direct schoon met citrol ,en andere middelen .Spuit alle hoeken en plekken goed schoon,dan de bezem erover .Toch kan het zijn dat de urine lucht niet helemaal weg is .
De ene keer wel en de andere keer niet .Ook al heeft mijn paard niet op de wasplek gestaan en het stinkt ,gaat de wijsvinger naar mij .Er staan behoorlijk wat privepaarden en ik ben niet de enige met een paard die daar staat te plassen .
Soms al de hoefsmid met haar bezig is doet zij het ook .
Kortgeleden nog tijdens een scan door de vee arts .
Ik heb meer paarden gehad en hebben dit nooit gedaan .
De persoon die daar ook met haar paard wilt staan gaat mopperen en vindt mij aso omdat het na ruikt van de urine .Met slecht weer kan ik toch niet buiten blijven omdat mijn paard dat doet?Ook ik betaal om op diebinnen plaats te staan.Heeft iemand ook ervaring met een paard wat plast op de poetsplaats?
ikke schreef:amosfantasia schreef:Ik wordt met mijn paard van de binnenpoetsplaats gejaagd door een stalgenoot .De fantastische merrie die ik heb plast buiten en binnen op de was-poetsplaats .Ik maak de plek altijd direct schoon met citrol ,en andere middelen .Spuit alle hoeken en plekken goed schoon,dan de bezem erover .Toch kan het zijn dat de urine lucht niet helemaal weg is .
De ene keer wel en de andere keer niet .Ook al heeft mijn paard niet op de wasplek gestaan en het stinkt ,gaat de wijsvinger naar mij .Er staan behoorlijk wat privepaarden en ik ben niet de enige met een paard die daar staat te plassen .
Soms al de hoefsmid met haar bezig is doet zij het ook .
Kortgeleden nog tijdens een scan door de vee arts .
Ik heb meer paarden gehad en hebben dit nooit gedaan .
De persoon die daar ook met haar paard wilt staan gaat mopperen en vindt mij aso omdat het na ruikt van de urine .Met slecht weer kan ik toch niet buiten blijven omdat mijn paard dat doet?Ook ik betaal om op diebinnen plaats te staan.Heeft iemand ook ervaring met een paard wat plast op de poetsplaats?
Laat die geit postzegels gaan verzamelen of zo........
Sorry, maar als die poetsplaats niet voorzien is van fatsoenlijke afvoer, moet ze mopperen bij de eigenaar, niet bij jou.
amen maar postzegels zijn ook vies hoor