Afgekeurd paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

Afgekeurd paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 13:40

Geen idee of het hier goed staat. Sinds kort een super paardje op proef alles wat ik zoek en vooral mijn vertrouwen in haar. Een kwpn merrie van 10 jaar. Alleen is ze afgekeurd door de da. Ze liep links achter kreupel op de harde volte. Dit is dan ook het enige waarop ze afgekeurd is. De oorzaak kan zijn doordat ze heel erg vast zit in haar rug. Nu komt er morgen een osteopaat naar kijken. Wat is jullie advies? Paardje terug brengen als de osteopaat zegt dat het niet daar vandaan komt. Of houden ik ben al zo gehecht aan haar dus lastige keus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:45

kimberlyve schreef:
Geen idee of het hier goed staat. Sinds kort een super paardje op proef alles wat ik zoek en vooral mijn vertrouwen in haar. Een kwpn merrie van 10 jaar. Alleen is ze afgekeurd door de da. Ze liep links achter kreupel op de harde volte. Dit is dan ook het enige waarop ze afgekeurd is. De oorzaak kan zijn doordat ze heel erg vast zit in haar rug. Nu komt er morgen een osteopaat naar kijken. Wat is jullie advies? Paardje terug brengen als de osteopaat zegt dat het niet daar vandaan komt. Of houden ik ben al zo gehecht aan haar dus lastige keus...

Terugbrengen, niet iets kopen wat al kapot is.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:46

Ik zeg terugbrengen!!

De dierenarts zegt niet voor niks positief of negatief aankoopadvies. Daarbij houden ze ook rekening met het doel wat je er mee hebt.
Bovendien geen handvol, maar een land vol leuke paarden. Dan ben je misschien maar wat langer aan het zoeken maar heb je wel een bij aankoop gezond paard.
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Paard op proef, bleek uiteindelijk bij keuring kissing spines(thank god dat ik haar rug op de foto heb laten zetten) te hebben en met verdovende middelen ingespoten te zijn.
Omdat ik haar zo leuk vond, wilde ik haar eigenlijk houden. Zeker omdat de andere uitweg zeer wrss slager was. Nu ben ik toch blij dat ik dat niet gedaan heb. Nu heb ik er een zo fijn beestje voor terug.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:47

Wat vervelend! Ik zou het persoonlijk niet doen en gewoon door zoeken. Beter dat je nu nee zegt dan dat je achteraf met allemaal kosten zit.
Maar het is maar net wat je wilt en in hoeverre je een risico wilt nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:47

Ook ik zeg terugbrengen. En voor wat betreft het hechten-probleem.. Volgende keer misschien op locatie keuren voordat je het dier meeneemt, scheelt een hoop gedoe en dan ben je nog niet zo gehecht aan het dier als nu :j

nova_zodiax

Re: Afgekeurd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:48

persoonlijk zou ik het paard terug brengen, je weet niet waar het vandaan komt, het kan de rug zijn maar ook iets totaal anders.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:49

Als het je droompaardje is, zou ik bij een andere dierenarts een nieuwe keuring laten doen.
Heb ik ooit aan de hand gehad, kwam tweede keer helemaal niets uit en heb járen van hem mogen genieten.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 13:56

Even over het doel waar ze rekening mee houden, er is niet aan mij gevraagd waarvoor ik haar wilde gaan gebruiken. Waarom heb ik haar niet gelijk gekeurd dat zal ik even vertellen hiervoor al een ander paard gehad laten keuren en gekocht helaas bleek het niet te zijn wat ik zocht en was volkomen onhandelbaar. Daarom was mijn reactie ik kijk eerst hoe ze is dan laat ik der keuren achteraf wel spijt van gehad ja.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:03

Niet aan beginnen. Afkeurd is afgekeurd, en dus niet geschikt om mee aan het werk te gaan. Je zal jezelf meteen op kosten moeten jagen, en de kans is dat de blessure blijvend is. Er zijn genoeg paarden te koop, en je zal al snel een droompaard vinden wat niet meteen "kapot" is.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:11

NIET aan beginnen. Begin met een gezond paard en een schone lei, de mankementen komen vanzelf..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:27

De veearts geeft een negatief koopadvies; blijkbaar is het dus ook niet iets wat simpel te verhelpen is.
Hoe duidelijk wil je het hebben? En als je niet naar het advies van de veearts wil luisteren......wat is dan het nut van de keuring voor jou?
Hier op bokt kan niemand een beter advies geven dan de veearts, want de veearts heeft je paard gezien, gevoeld en zien lopen.

Terugbrengen en op zoek naar een ander paard dat wel door de keuring komt.

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:23

Lastige situatie dit. Maar ja, denk zelf ook dat het beter is om terug te brengen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:28

Jammer, maar terug naar verkoper zou ik zo zeggen.
Er zijn er zat die wel goed zijn te koop, dus waarom beginnen met onzekerheden en ellende als het niet nodig is?
Zit je straks als je pech hebt met hoop kosten en een kapot paard.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:28

sorry, maar voor je portemonnee denk ik beter om hem terug te brengen....

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 22:01

Zo niemand heeft hier gevoel zo te horen het is een beest met gevoelens dat breng je niet zo maar terug als jullie naar de dokter gaan en je hebt iets word je toch ook niet verkocht en Kimberly vraag advies aan mensen die je dierbaar zijn en niet aan mensen zonder gevoel

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:03

de DA kan zo niet zien ,wat het is.
als je de merrie echt leuk vind , en je wilt er nog wat geld insteken, en het zeker weten, kan je foto's laten maken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:04

Dat ligt er nogal aan wat je er mee wilt... een paard met bemerking kan nog een prima recreatie paardje zijn. Ik zou wel willen weten wat er precies mis is; fotootkes maken misschien?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:06

En ik ga even positief antwoord geven. Mijn paard kreeg ook een negatief koopadvies mee van de DA. Echter, mijn paard, toen 4 jaar, was pas enkele keren onder het zadel geweest en had voor ik haar naar stal haalde een hele zomer niets gedaan op een vol land met alleen wat schapen. Ze had overvulde sprong op beide benen en kwam niet goed door de buigproef op rechts. DA gaf mij het advies om even een paar weken met haar aan de gang te gaan, na een bezoekje van de smid. Zo gezegd, zo gedaan... Na 4 weken paard nogmaals laten keuren en toen werd ze goed gekeurd! Ik heb haar nu bijna 8 jaar en geen seconde spijt.

Wacht even de osteopaat af voor je een dergelijke beslissing neemt. Of kijk hoe haar hoeven zijn. Hoe lang is ze niet bereden voor ze naar jou kwam, dat soort dingen allemaal. Overleg met je DA. Voor het zelfde geld is het iets simpels en heb jij een fijn paard laten gaan. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:09

Laat foto's maken als je haar zo graag wil. Eerst weten waar de klachten vandaan komen en dan een beslissing maken.

Een osteopaat heeft geen röntgenogen.

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:10

Ik heb mijn paard ook eerst laten keuren altijd doen!!!
Anders krijg je steeds meer mankementen en het word ook steeds duurder

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:12

spicegirl schreef:
de DA kan zo niet zien ,wat het is.
als je de merrie echt leuk vind , en je wilt er nog wat geld insteken, en het zeker weten, kan je foto's laten maken.

mee eens. Als je zo veel vertrouwen in haar hebt dan moet je ook wel geld voor haar overhebben. Ik hoop dat je eruit komt.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:15

kimberlyve schreef:
Zo niemand heeft hier gevoel zo te horen het is een beest met gevoelens dat breng je niet zo maar terug als jullie naar de dokter gaan en je hebt iets word je toch ook niet verkocht en Kimberly vraag advies aan mensen die je dierbaar zijn en niet aan mensen zonder gevoel

Misschien moet je even op je eigen account inloggen in plaats van te posten onder die van TS

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:19

kimberlyve schreef:

Als je het niet wilt horen, waarom vraag je het dan?

Onregelmatig op een harde volte is doorgaans geen goed nieuws. Een buigproef is nog discutabel maar op de volte moet hij rad zijn. Ik zou ook verder zoeken.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:20

Aah damn!.. dat is gewoon niet waar je op zit te wachten... :(

Ik zou echt goed in kaart proberen te krijgen wat er aan de hand is door ostheo of andere dieren arts ( al is het maar voor een eerder genoemde second opinion)...

Wanneer je een helder beeld hebt van hetgeen er 'aan schort' om maar over het beestje te praten alsof het brommer is... bleg.. zo kun je altijd nog zien of je haar wilt kopen met mogelijke mankementjes... of dat je haar helaas toch moet laten gaan...

Bah, lijkt me niet leuk! Succes!!!

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:22

Wat balen dat het paard is afgekeurd. Als je helemaal weg bent van dit paard en je laat de osteo toch al komen, zou ik het 3 weken afwachten en daarna nog een keer laten keuren. Een keuring is een moment opname, het hoeft niet perse iets ernstigs te zijn.