Bloed uit geslachtsdeel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gignala

Bloed uit geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 10:29

Hoi ik heb een vraagje en ben nieuw hier.

De laatste tijd lijkt er bloed uit het geslachtsdeel van mijn merrie te komen. Hebben jullie dat ook wel eens gehad en wat kan ik er tegen doen. :(

Groegjes,
Gignala

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:33

Dierenarts bellen.
En je topic hoort hier niet. Ik tem voor je

leestmee

Re: Bloed uit geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:36

Ik dacht dat je nog maar jong was.
Maar in je profiel zie ik dat je 33 bent.
Dan kun je zelf toch ook wel bedenken dat er een dierenarts bij moet komen?

Gignala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 10:38

leestmee schreef:

Ik ben ook nog jong en heb een eigen paard maar ik mag van mijn ouders nooit mijn echte naam en geboorte gegevens achterlaten sorry

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:41

Da bellen

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:41

Bij deze de tip bloed uit een lichaamsopening is nooit goed en moet altijd een dierenarts bij komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:45

Gignala schreef:
leestmee schreef:

Ik ben ook nog jong en heb een eigen paard maar ik mag van mijn ouders nooit mijn echte naam en geboorte gegevens achterlaten sorry

Waarom vul je dan 33 in?Dan kun je toch vreemde sitaties krijgen hier op Bokt.
Ga dan twee jaar onder je echt leeftijd zitten ofzo.

Zit er ook bloed in de urine?Heb je gekeken of er een wondje zit in haar vagina?

Gignala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 10:50

Ik heb zojuist de dierenarts gebelt. Hij zegt dat het vaker voorkomt.. Vind ik nogal raar. Er zit geen wondje en geen bloed in de urine. Het komt er gewoon uit gedruppeld. Hebben jullie dat wel eens gehad?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:51

Sorry maar ik snap dit dus echt niet. Ik weet niet hoe oud je wel bent, maar toen ik kon lopen begreep ik al dat je bij het zien van bloed op plekken waar het niet hoort een dokter moest bellen. Dan ga je een andere dierenarts bellen nu neem ik aan?

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:52

Axel_Valerie schreef:
Sorry maar ik snap dit dus echt niet. Ik weet niet hoe oud je wel bent, maar toen ik kon lopen begreep ik al dat je bij het zien van bloed op plekken waar het niet hoort een dokter moest bellen. Dan ga je een andere dierenarts bellen nu neem ik aan?

idd^

Gignala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 10:57

EEN ANDERE DIERENARTS IS GEBELT HIJ KOMT ER AAN, WAAROM WORDEN JULLIE ZO SNEL BOOS IK VROEG HET ME AF.. IK KON ER OP GOOGLE OOK NIKS OVER VINDEN DAAROM

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:00

Gignala schreef:
EEN ANDERE DIERENARTS IS GEBELT HIJ KOMT ER AAN, WAAROM WORDEN JULLIE ZO SNEL BOOS IK VROEG HET ME AF.. IK KON ER OP GOOGLE OOK NIKS OVER VINDEN DAAROM

Dat is bokt, maar iedereen bedoeld het goed :).

Wat zij willen zeggen is dat als je paard spontaan uit welke gaten ook gaan bloeden het belangrijk is dat er een veearts bij komt. Hartstikke goed dat hij er nu aan komt :). Ik ben benieuwd wat er aan de hand is, houd je ons op de hoogte?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:36

Ik ben niet boos, ik snap het gewoon niet.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:39

Axel_Valerie schreef:
Ik ben niet boos, ik snap het gewoon niet.

Ik vind je ook wel wat denigrerend reageren. Dit meisje heeft een vraag over iets waar ze zich zorgen over maakt. Dat jij zo jong al begreep dat je in bepaalde situaties een dokter moest bellen is geweldig voor je, maar dit meisje had dat blijkbaar nog niet direct bedacht.

TS: laat je even weten wat de DA zei?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:47

Nou ik bedoel het niet denigrerend. Maar als je zo jong bent waar zijn je ouders dan in dit verhaal?

Ik snap zulke situaties OPRECHT gewoon niet.

Als ik dat had gezien "op die leeftijd" was ik even naar mijn ouders gegaan of had ik gelijk zelf de dierenarts gebeld. Ik was niet op een forum, aan stalgenoten of op google bezig gegaan. Je leest het wel meer.. dus vandaar mijn reactie. Het is niet de bedoeling lelijk, boos of denigrerend over te komen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:49

Axel_Valerie schreef:
Nou ik bedoel het niet denigrerend. Maar als je zo jong bent waar zijn je ouders dan in dit verhaal?

Ik snap zulke situaties OPRECHT gewoon niet.

Als ik dat had gezien "op die leeftijd" was ik even naar mijn ouders gegaan of had ik gelijk zelf de dierenarts gebeld. Ik was niet op een forum, aan stalgenoten of op google bezig gegaan. Je leest het wel meer.. dus vandaar mijn reactie. Het is niet de bedoeling lelijk, boos of denigrerend over te komen.

Vergeet niet dat veel ouders er ook geen kaas van hebben gegeten. Als ik op jonge leeftijd met dit verhaal naar mijn ouders was gegaan hadden ze me gerustgesteld en gezegd dat het vast een wondje was wat over ging. Nu weet ik beter, maar daar moet je in groeien.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:32

Marije112 schreef:
Vergeet niet dat veel ouders er ook geen kaas van hebben gegeten. Als ik op jonge leeftijd met dit verhaal naar mijn ouders was gegaan hadden ze me gerustgesteld en gezegd dat het vast een wondje was wat over ging. Nu weet ik beter, maar daar moet je in groeien.

Wat doe je dan in hemelsnaam met een pony!?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:41

Mijn reactie zou ook zijn dierenarts bellen of iemand halen die er ook verstand van heeft en niet op bokt vragen. Maar als je jong bent zou je kunnen denken dat er wat anders aan de hand is. Bijv dat als je paard hengstig is dat hij dan ook bloed ofzo? Tjah ik weet niet maar ik zou dat kunnen bedenken als ik op dat gebied er niet veel verstand van had.

Aan de ene kant begrijp ik de reacties en aan de andere kant denk ik: het is nog wel een kind. Op een vriendelijkere manier reageren zou een stuk beter zijn.

Fijn dat de dierenarts komt. Ben benieuwd wat er aan de hand is.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:45

Axel_Valerie schreef:
Marije112 schreef:

Wat doe je dan in hemelsnaam met een pony!?

Mijn ouders hadden er ook echt geen kaas van gegeten hoor. Gelukkig waren er mensen in mijn omgeving op stal die me dan konden helpen. TS vraagt de hulp op Bokt, ook goed toch?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:49

mag je alleen een pony als je ouders er veel verstand van hebben???

@ ts, goed dat je de dierenarts hebt gebeld, ik hoop dat het niets ernstigs is.

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:50

Marije112 schreef:

Wat doe je dan in hemelsnaam met een pony!?[/quote]

Mijn ouders hadden er ook echt geen kaas van gegeten hoor. Gelukkig waren er mensen in mijn omgeving op stal die me dan konden helpen. TS vraagt de hulp op Bokt, ook goed toch?[/quote]

Inderdaad wat een raar gezeur allmaal. Goed dat je de da hebt gebeld. Hou het goed in de gaten. En als je toch twijfeld gewoon weer bellen en zeggen dat ze moeten komen kijken.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:54

juval schreef:

Nee natuurlijk niet. Dat is niet mijn punt. Als je zelf de kennis en kunde niet hebt is het naar mijn mening belangrijk iemand om je heen te hebben die dat wel heeft. Vooral als je nog jong bent.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:56

Ik vind t niet zo'n rare vraag. Soms lijkt iets heel zorgwekkend en rennen we met zn allen naar de da, terwijl achteraf blijkt dat er niet zoveel aan de hand is. En andersom gebeurt het ook. En met een dierenarts rekening van gemiddeld 150 euro hier, vind ik t niet zo raar om eerst advies te vragen. En hoewel wordt beweerd dat men alleen 'verbaasd' is, vind ik de reacties ook nogal pittig.

Maar inhoudelijk. Ook mijn merrie heeft soms een straaltje bloed. Ik heb haar laten onderzoeken, echo en alles. Enfin, wederom pittige rekening en geen diagnose. De dierenarts had geen idee.

Dus, nogmaals, geen rare vraag.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:59

Axel_Valerie schreef:
juval schreef:

Nee natuurlijk niet. Dat is niet mijn punt. Als je zelf de kennis en kunde niet hebt is het naar mijn mening belangrijk iemand om je heen te hebben die dat wel heeft. Vooral als je nog jong bent.

Toch reageer in de trant van; Wat doe je dan met een pony!?

Wat is er erg aan op een forum advies te vragen als je het zelf niet weet er niemand is die je kan helpen?
Ik ben blij dat ze het vraagt en het dus serieus neemt. En indien er zo onaardig gereageerd wordt, durft ze straks nooit meer wat te vragen.

Mijn moeder zou op een dergelijke situatie kunnen reageren met de vraag of de pony niet gewoon ongesteld is :+

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:11

bonny123 schreef:
Ik vind t niet zo'n rare vraag. Soms lijkt iets heel zorgwekkend en rennen we met zn allen naar de da, terwijl achteraf blijkt dat er niet zoveel aan de hand is. En andersom gebeurt het ook. En met een dierenarts rekening van gemiddeld 150 euro hier, vind ik t niet zo raar om eerst advies te vragen. En hoewel wordt beweerd dat men alleen 'verbaasd' is, vind ik de reacties ook nogal pittig.

Maar inhoudelijk. Ook mijn merrie heeft soms een straaltje bloed. Ik heb haar laten onderzoeken, echo en alles. Enfin, wederom pittige rekening en geen diagnose. De dierenarts had geen idee.

Dus, nogmaals, geen rare vraag.

Als je mij bedoelt met "men" kun je ook gewoon mijn naam zeggen hoor. _O-

Omdat er een dierenarts rekening aan vast kan zitten moet je het maar eerst op het forum vragen? Apart.

En ja mijn reactie is nogal pittig ja. Ik zal het even opnieuw doen:

"Ahhhhhhh nou wat vervelend voor jou en je pony, vraag anders even aan je pony of het zeer doet?"