Ik heb sinds een dik jaar een eigen Welsh pony (5 jaar). Nu ik meer in de wedstrijden ga, en omdat m'n pony nu zijn spieren aan het ontwikkelen is, zit ik heel erg te twijfelen wat ik hem nou zou voeren.
Hij krijgt 's ochtends en 's avonds een hele ruif met kuil. Nu in de lente/zomer staat hij gemiddeld overdag minimaal 5 uren in de wei (in de zomervakantie 24/7). Als ik kom en hij heeft een rustdagje, krijgt hij meestal een handje muesli, kuil of een appel, wortel etc. Als ik les heb gehad, of een zware training krijgt hij 3/4 voerbak sportbrok (Pavo) , 1/2 haver en 3/4 sportmuesli (Pavo). Bij een minder zware training meestal wat minder brok. Hij heeft natuurlijk ook een likblok, en krijgt soms een stukje vitaminekoek. Ben ook van plan lijnzaadolie te kopen, maar omdat dat eerst al standaard door m'n muesli zat heb ik het nooit gedaan.
Is dit een goede voeding? Is het niet te weinig? Zo ja, wat zou ik hem dan nog extra moeten voeren? Ik vind dit namelijk erg lastig, ook omdat we op stal geen sportpony's hebben, alleen paarden die meestal ander en meer voer krijgen dus ze kunnen me daar niet verder helpen

Alvast heel erg bedankt !
Groetjes !