Sinds een paar maanden test ik voor een ruitersportwinkel het wondverzorgingsmiddel Vetericyn. Ik heb me opgegeven als tester omdat mijn 3-jarige altijd ergens wel een wondje heeft.. Gelukkig geen diepe wonden maar altijd wel een bijtwondje of een wondje als hij zichzelf een keer aangetikt heeft. Wie kent het niet
Er zit geen antibiotica in dit spul en dat vond ik wel fijn aangezien ik toch regelmatig wondjes moet behandelen. Gelukkig werd ik uitgekozen om Vetericyn te testen. Uiteraard had mijn paard op de dag dat ik het flesje geleverd kreeg weer eens een bijtwondje dus dat was de uitgelezen mogelijkheid om het gelijk uit te testen!Ik heb het wondje niet van tevoren schoongemaakt omdat Vetericyn dat ook doet. Vervolgens heb ik het dus gewoon op de wond gesprayd en afgewacht. Je bent tenslotte niets voor niets tester
Ik zag dat er al snel een mooi korstje op kwam en toen deze eraf viel zat er alweer een mooie roze huid onder. Ik vind dat er snel ook weer haren op groeien en dat de wonden snel weer mooi genezen zijn. Wel zijn kleine wondjes sneller egaal dan de grotere wondjes maar dat is niet zo heel gek. Wondjes op het hoofd heb ik er ook mee behandeld. Mijn 3-jarige kan soms wat kriegelig reageren als er een spray bij zijn hoofd zit maar deze spray is zacht waardoor hij het gelukkig niet raar of eng vindt.Ik vroeg me af of andere mensen ook zulke goede ervaringen hebben met Vetericyn. Het is namelijk, voor zover ik weet, nog niet zo heel bekend in Nederland.
Ik hoor het graag!