De wondere wereld van Vetericyn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_clau_1991

De wondere wereld van Vetericyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 15:24

Hoi bokkers!

Sinds een paar maanden test ik voor een ruitersportwinkel het wondverzorgingsmiddel Vetericyn. Ik heb me opgegeven als tester omdat mijn 3-jarige altijd ergens wel een wondje heeft.. Gelukkig geen diepe wonden maar altijd wel een bijtwondje of een wondje als hij zichzelf een keer aangetikt heeft. Wie kent het niet ;) Er zit geen antibiotica in dit spul en dat vond ik wel fijn aangezien ik toch regelmatig wondjes moet behandelen. Gelukkig werd ik uitgekozen om Vetericyn te testen. Uiteraard had mijn paard op de dag dat ik het flesje geleverd kreeg weer eens een bijtwondje dus dat was de uitgelezen mogelijkheid om het gelijk uit te testen!

Ik heb het wondje niet van tevoren schoongemaakt omdat Vetericyn dat ook doet. Vervolgens heb ik het dus gewoon op de wond gesprayd en afgewacht. Je bent tenslotte niets voor niets tester :P Ik zag dat er al snel een mooi korstje op kwam en toen deze eraf viel zat er alweer een mooie roze huid onder. Ik vind dat er snel ook weer haren op groeien en dat de wonden snel weer mooi genezen zijn. Wel zijn kleine wondjes sneller egaal dan de grotere wondjes maar dat is niet zo heel gek. Wondjes op het hoofd heb ik er ook mee behandeld. Mijn 3-jarige kan soms wat kriegelig reageren als er een spray bij zijn hoofd zit maar deze spray is zacht waardoor hij het gelukkig niet raar of eng vindt.

Ik vroeg me af of andere mensen ook zulke goede ervaringen hebben met Vetericyn. Het is namelijk, voor zover ik weet, nog niet zo heel bekend in Nederland.

Ik hoor het graag!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:49

Ik snap niet waarom je kleine wondjes zou behandelen. Met Vetericyn of met whatever. Ooit gekeken hoe snel een wondje gewoon geneest? Dat er dan ook keurig roze huid onder een korstje vandaan komt? Om echt te testen zou je het ene wondje wel en een volgend wondje niet moeten behandelen. Van beide dagelijks foto's maken, noteren wanneer het korstje eraf valt, etc. Dan test je tenminste echt...

troi

Re: De wondere wereld van Vetericyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:18

Eens met ibbel eigenlijk. Op deze manier leer je niet echt of het wat toevoegt.
Wat zit er in eigenlijk?

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:44

He dat is toevallig !Ik heb ook voor die ruitershop Vetricyn mogen testen en ik stond verbijsterd eigenlijk ..Ik had zo iets van ja hoor dat zal wel wat zijn .Maar mijn paard is soms klungelsmurf en niet zo zuinig op zichzelf en tja dan doe ik er meestal niks aan maar regelmatig waren de wondjes te groot of vies en moest ik ze eerst wassen en daarna behandelen .Maar met Vetricyn hoefde dat niet en het is superfijn in gebruik .Het paard van mijn stalgenootje had een bijt of trap wond en die was lelijk ..Helaas is ze niet fijn te behandelen .Toch geprobeerd met Vetricyn en dat ging fijn vernevelt fijn en goed en de volgende dag was de wond al droog en mooi ..Heel erg apart om te zien .Maar ik ben om wat een fijn middel ..

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:09

Ik ben het nu aan het testen aan de staartwortel van mijn paard omdat hij daar gaat schuren en de huis dan beschadigd wordt. Momenteel nog te vroeg om er echt een mening over te hebben maar wat ik hier lees is in ieder geval veelbelovend!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:30

Heb het een poosje geleden gekregen om uit te testen, heb het voor de zomerexceem gebruikt van de shetlander...

Resultaat was er! Na 1 week sprayen hield het schuren op en genas de huid, nu kun je niet eens meer zien dat er zomerexceem op zit ^^

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:54

Ik heb even gegoogled maar kon geen ingredientenlijst vinden. Weten jullie wT er in zit?

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:59

troi schreef:
Ik heb even gegoogled maar kon geen ingredientenlijst vinden. Weten jullie wT er in zit?

99% H2O :D

Edit: sorry,
99.97% water daarnaast: NaCL, NA0Cl en HOCl

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:10

Interessant, waar is dit in Nederland te koop. Kan als ik google alleen belgische websites vinden.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:12

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:20

Hier is het te koop en op voorraad
http://hypostore.nl/paard/gezondheid/vetericyn.html

Het is een heel bekend product in Amerika en is sinds enkele maanden in de Benelux. Cesar Millan gebruikt het zelf ook voor zijn honden en raad het mensen aan. Vriend van ons zijn engelse stafford had veel last van tussen zijn tenen dat ie op ging bijten van de jeuk en gebruikte dat 2 keer per dag en het is helemaal weg.

Op youtube vind je ook veel filmpjes erover :)
Laatst bijgewerkt door Nicole op 06-06-14 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:22

Bleekwater dus, vrij vertaald.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:25

En deze opmerkingen zijn ook wel humor:
Citaat:
There are no known contraindications nor are there any known negative interactions with the use of other products.

It is not recommended to use Vetericyn in conjunction with any other wound care ointments or solutions.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:30

Ibbel schreef:
Bleekwater dus, vrij vertaald.

Slimme jongens! Lekkere marketingcampagne erbij, milan voor de honden en anderson voor de paarden en hoppakiedee!

Ik mag toch hopen dat iedereen snapt dat milan en anderson dik betaald worden voor het gebruiken van dit materiaal?

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet heel nuttig kan zijn!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:40

Maar als dit echt zo goed werkt (en het zal dus alleen ontsmettend werken, verder niet) dan is het heel simpel zelf te maken: 10 ml op 1 liter water, en klaar is Clara. De andere ingredienten zijn puur voor de houdbaarheid. Van die liter gebruik je misschien 100 ml, maar dat geeft niets, de rest gooi je weg, en volgende keer maak je gewoon zelf weer vers, voor een fractie van de kosten. Als je een 1 ml spuitje hebt, kun je natuurlijk ook 100 ml per keer aanmaken.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:47

Mijn proefverpakking is nu helemaal opgebruikt, maar ik ga het zeker opnieuw kopen! Afgelopen zomer goede ervaringen met gehad bij mijn schurende paard, maar het is vooral sinds de behandeling van een onverklaarbare allergie (?) aan het hoofd van mijn paard dat ik helemaal overtuigd ben.

De echte wonden natuurlijk met andere producten behandeld, maar de andere beschadigde plekken met Vetericyn en die zijn nu erg goed aan het genezen op korte tijd. Mijn paard heeft trouwens een zeer gevoelig huidje, maar dit spul verdraagt hij zeer goed, en zelfs nog wel aan zijn hoofd. Voor mij dus voldoende bewijs dat het goed werk levert!