Naar aanleiding hiervan kwam het idee bij me op om een centraal medisch alternatief topic te starten met als doel uitwisseling alternatieve methodieken en medicatie en leren van elkaar.
Het een hoeft het andere niet te bijten en in ons stalmanagement is de reguliere dierenarts net zo onmisbaar als de natuurgeneeskundige en vaak werken beiden samen om onze paarden weer beter te maken.
Mijn ervaringen zullen dan ook zeker aan bod komen in het topic.
Voordat ik dit topic startte heb ik overlegd met de moderators van BOKT
Wat mag wel:
1. Vragen stellen over ziektes en alternatieve behandeling;
2. Uitleggen van alternatieve methodes namelijk, hoe heet het, hoe werkt het , welke medicijnen c.q methodieken worden er gebruikt etc.
3. Ervaringen uitwisselen van mensen die ervaring hebben met alternatieve methodieken, c.q geneeswijzen. Dit mogen zowel positieve als negatieve verhalen zijn.
4. Gerust iemand adviseren om naast alternatief een reguliere dierenarts in te schakelen onderbouwd met argumenten zonder te rellen.
1. Geen anti alternatief topic er van maken. Daar zijn andere topics voor zoals regulier versus alternatief.
2. Niet rellen. Als je niets hebt met alternatief blijf dan weg en post niet;
3. Geen reclame maken voor je eigen (alternatieve) toko.
4. Als je niets hebt met een bepaalde alternatieve stroming dan mag je dat onderbouwd weergeven en dan stop. Niet rellen.
[VN] Petitie tegen veterinaire homeopathie in Groot-Brittannië is een later gestart topic waarin zowel voor- als tegenstanders over homeopathie n.a.v. dit nieuws item gediscussieerd hebben. Het is niet de bedoeling om die discussie hier nog eens dunnetjes (of dik) over te doen. Maar voor de liefhebber zijn er nogal wat goede inhoudelijke posts gedaan door voor- en tegenstanders. Omdat dit ook voor mensen die geïnteresseerd zijn in onderstaande topic interessant kan zijn is dit later nog aan de openingspost toegevoegd.