Ik heb een Shetlander van 19 jaar oud. Ik geef 2 of 3 keer in de week les op hem, daarnaast fiets ik en men ik met de sulky of de tweespan. Een actieve shetlander dus.
Helaas heeft hij ook al jaren maneneczeem. Elk jaar gaat het al een stukje beter omdat ik er steeds meer op ga letten. Hij heeft een eczeemdeken, ik smeer hem in met baby olie (hierdoor laten de kostjes los en krijgt hij een schone huid), hij krijgt knoflookpillen en ik was hem met dermashampo
Nu vroeg ik me af of er ook een speciaal soort muesli is voor paarden met maneneczeem, of hebben jullie tips over voeding voor shetlanders met maneneczeem?
Geen voer een shetlanders is een heel sober ras, de jouwe is lekker actief en dus blijft hij slank en dat zou ik zo proberen te houden. Aan gras en hooi heeft een shet echt wel genoeg. ZE is een hel voor een beestje, je hebt het redelijk onder controle. Zonder voer krijgt hij ook geen overbodige troep/suiker/zetmeel in zijn lijfje wat het jeuken aan kan wakkeren.
Anoniem
Geplaatst: 29-05-14 18:32
Het is geen voer, maar spul om op de manenkam, geirriteerde huid te smeren: Derfen. Werkt als een trein! Een shet van een vriendin van mij had hier altijd baat bij en kon zo zonder deken lopen.