Kan stress/spanning invloed hebben op de longen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 15:47

cissie schreef:
Mijn paard heeft CB en als hij om welke reden ook stres heeft of heeft gehad dan reageren zijn longen daar vrijwel direct op, daarom denk ik dat stres net zoals bij de mens wel degelijk invloed kan uitoefenen op het lichamelijke gestel.


Ik ben het met je eens.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 15:49

runningkawa"]
[quote="Jippie schreef:
Paarden die stress hebben en onder druk en dwang staan kunnen niet op top-niveau presteren, stress en dwang staan presttaies juist in de weg, ook bij mensen. Dat laatste stukje wat een topper van een sub-topper onderscheid [en dan heb ik het hier over Olympisch niveau] is het karakter. Het paard moet het voor je willen doen, hij moet voor je door het vuur willen gaan, die paarden lopen op hun karakter!

OK dan!
Een paard dat om wat voor reden ook niet goed in zijn vel zit kan misschien nog wel een basis proefje redelijk afleggen, maar een GP proef, nooit van zijn lang zal ze leven niet.
[/quote]

Dat geloof ik dus helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:49

Idd stress beinvloed je gestel en je kunt niet meer max. presteren

Dus paarden die op olimpisch nivo hoog mee kunnen doen, zitten niet onder de stress.
Want dan kunnen ze dat niet meer.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 15:51

Ik ben het niet met je eens. Laat die paarden de keus maar eens....die hebben ze niet want er wordt ze heus niet gevraagd of overnagedacht als een paard staakt of niet luisterd wat er aan de hand zou zijn. Klappen kunnen ze krijgen over het algemeen....wat zou jij dan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:53

Een paard wat staakt haalt niet eens een wp in de Z
dus laat staan hoger nivo.
En als een paard echt niet wil presteren kun je dat er niet in slaan.
Dat moeten ze zelf willen.
Paarden die vaak 1 lopen, zijn de paarden die dat zelf ook willen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:09

De paarden waar jullie het over hebben zijn atleten en atleten kunnen alleen topprestaties leveren als ze goed in hun vel zitten.

Wat er in het koppie omgaat is vaak moeilijk meetbaar en soms loopt het hoofdje over, dan uit zich dat in lich klachten.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 18:54

Ik kan het gewoon niet eens zijn met het feit dat een paard dat niet lekker in zijn vel zit niet kan presteren.
En ik hoor ook wel de verhalen dat het er inderdaad ingeramd wordt. Het is maar waar je plezier aan beleeft.
En er gebeuren een heleboel niet leuke dingen in de sport, dat weten jullie net zo goed als ik. Dat heeft niets met rijden te maken maar met prestatie!

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:46

Ik ken dravers die super presteren, die echt topprestaties lever(d)en - maar die geestelijk compleet ribidebie waren, zo gespannen als een veer en volkomen afkerig van mensen. En toch, als je ze zag lopen; geweldige ruime, verende draf, enorm soepel.... en de prestaties waren top.....

Het komt gelukkig niet veel voor, de meeste (top)dravers hebben het super, maar ze zijn er wel, de toppresteerders die op zijn minst "niet goed in hun vel zitten"...

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 00:38

Mensen kunnen ook heel goed boven hun macht werken. Ze kunnen dus best hun werk goed doen zolang er maar dwang is, vast niet vrijwillig. Ook kan je je afvragen of deze manier van dwangarbeid gezond is.
Ik geloof dat dat bij paarden dus net zo werkt.