Sinds drie jaar staat mijn verzorgpaard (sultan)op een andere stal. Maar ik verzorg hem nog steeds. De eigenaar is een heel aparte vrouw. Ze gaat namelijk nooit naar haar paard en is ook bang voor haar eigen paard om erop te rijden. Dit is heel raar omdat dit het liefste paard is wat er bestaat. Doet geen vlieg kwaad. Geweldig met kinderen en andere paarden.
De eigenaar laat haar paard altijd binnen in zijn stal staan ook al staan alle andere paarden buiten. Nou heeft hij sinds ongeveer 2 maanden een blessure. Het heeft 1 maand lang geduurd voordat ze eindelijk de veearts erbij wilden halen. (ze denkt namelijk zelf af en toe of zij een wandelen encyclopedie over paarden is). Hij heeft een scan gehad en daar uit bleek dat hij een blessure in het check ligament heeft. Weet eerlijk gezegd niet wat hiermee bedoelt wordt. Maar goed de veearts heeft dus gezegd dat dit verholpen kan worden door hem op rust te zetten en iedere dag koelen. Dit is juist het probleem als hij alleen op stal staat wordt hij heel druk. Nou kan ze hem ook in een paddock zetten maar helaas doet ze dit niet. Ze koelt het been ook niet dus er wordt niks gedaan aan zijn blessure. Is dit een vorm van verwaarlozing? want ze weet zelf ook dat hij nu juist veel aandacht nodig heeft. Het probleem is dan ook dat zij het paard niet wil verkopen aan mij. En in verleden zijn er al mensen geweest die het wilde melden bij de dierenbescherming. Er zijn nog een hoop andere dingen die wijzen op dieren mishandeling. Zoals het niet verzorgen van zijn hoeven totdat ze heel erg afgebrokkeld en gescheurd zijn. Dekens niet in orde. Haar stal niet mesten voor misschien drie weken of wel langer niet. Dit vindt ik zelf wel vormen van verwaarlozing.
Nou wil ik dit aan een kant sultan helpen door het te melden bij de dierenbescherming.Maar ik wil hem zelf ook niet kwijt. Dit paard heeft mijn hele leven in beslag genomen
. Ik doe hem nu ongeveer 6 jaar en iedereen denkt dan ook vaak dat het mijn eigen paard is omdat we zo goed op elkaar ingespeeld zijn. Sultan en ik zijn een geweldige combinatie.Weet er iemand of het mogelijk is om het paard toe te eigenen als hij door de dierenbescherming in beslag is genomen? Zodat ik er voor kan zorgen dat hij ij de eigenaar niet meer terug komt. En dat ik hem dan zelf kan kopen van de dierenbescherming. Is dit mogelijk?
groetjes tamara

. Dat zo iemand zich niet af gaat vragen of ze misschien zelf fout zit als ze overal met ruzie weg gaat.