Is ulke van meeteren nog actief met behandelen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

Is ulke van meeteren nog actief met behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:31

Weet iemand of ulke van meeteren nog actief is met het behandelen van paarden?

Balou_k

Re: Is ulke van meeteren nog actief met behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:38

Ja hij behandeld nog steeds paarden. :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:34

Die heb ik in t verleden op mn ouwe stal ook een paar keer bij mijn paard gehad. Fijne vent. :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:58

Bij ons komt hij ook op steeds op stal.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:16

Heeft 1 van jullie zijn nummer?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:20

06-53711021

hij heet uulke, met google vind je zijn site

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:06

Dat is toch die man die gaat staan pendelen boven je paard en dan zegt dat pendel aangeeft hoe de gesteldheid van je paard is? En die man die geenzins een medische opleiding in de paarden heeft??
Heb hem 1x bij mijn vorige stal aan het werk gezien..vreselijk...ongefundeerd op basis van pendelen een paard "behandelen"..zonder enige vorm van medische kennis/achtergrond/opleiding...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:09

Maakt dat veel uit, ik heb bij zulke mensen minder twijfel als bij sommige dierenartsen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:16

Esther28 schreef:
Dat is toch die man die gaat staan pendelen boven je paard en dan zegt dat pendel aangeeft hoe de gesteldheid van je paard is? En die man die geenzins een medische opleiding in de paarden heeft??
Heb hem 1x bij mijn vorige stal aan het werk gezien..vreselijk...ongefundeerd op basis van pendelen een paard "behandelen"..zonder enige vorm van medische kennis/achtergrond/opleiding...

Hij doet dit al heel lang en komt bij veel prof. op stal.

Mijn paard had iig enorm veel baat bij zijn behandeling! En daarbij laat een 3 DA naar het zelfde paard kijken en een diagnose en prognose opstellen. En je krijgt 3 keer een ander verhaal. Dus een medische opleiding zegt bij paarden imo geen fluit.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:20

Ulke is ook eens bij mijn pony geweest, en pony had daar enorm veel baat bij.
Overigens was er geen sprake van pendelen oid. Pony kreeg gewoon een goede osteopathische behandeling ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:19

CoriienRN schreef:
Maakt dat veel uit, ik heb bij zulke mensen minder twijfel als bij sommige dierenartsen ;)

Dat maakt wel degelijk uit of iemand een medische achtergrond heeft...Jij laat je toch ook niet opereren door de slager die opereren toevallig als hobby heeft en het al bij heel veel klanten gedaan heeft...
Buiten dat..als ie een keer een werveltje verkeerd of iets zet is hij niet verzekerd voor de medische gevolgschade.
Net als hoefsmeden is dit soort "beroepen" nog altijd vrijgesteld van wettelijke diploma's en kan iedere hobbyknutselaar aan de slag.
Gelukkig heb ik een osteo die daarnaast gewoon gediplomeerd paardenarts is. En daar heb ik toch meer vertrouwen in dan een pendelende hobbykraker.
Daarnaast vind ik het nogal grof om zonder enige medische kennis van zaken de diagnose te stellen op basis van die pendel, dat een paard maar naar de slacht moet (ja dat heeft ie echt gedaan op mijn vorige stal bij een paard _-:( )

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:47

Dat is totaal niet te vergelijken natuurlijk een slager en een dokter :')

ik ben sowieso niet verzekerd, en heb ook menig paard kapot geslagen zien worden bij de DA in Wassenaar die "zijn werk goed doet volgens diploma's' en tja dan krijg je ook 0 op rekest!

Er zijn ook zat DA die dat tegen mensen zeggen.. omdat het paard in zo verre staat is dat er niet eens wat aan te doen is.

En er word toch ook niet aan JOU gevraagd of jij je paard door hem wil laten behandelen laat iemand in ze waarden en kruip onder je hunebed. Dank je!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:58

Kinderachtig dat je zo persoonlijk wordt..maar dat zegt mij genoeg over je verstandelijke vermogen tot logisch en volwassen redeneren. Laat jij je paard lekker kapot pendelen door hem maar niet huilie huilie komen doen achteraf heh :evaw:

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:59

Ja dat is hij nog :)

Edit oh dit is wel een oud topic :')

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:28

Esther28 schreef:
Kinderachtig dat je zo persoonlijk wordt..maar dat zegt mij genoeg over je verstandelijke vermogen tot logisch en volwassen redeneren. Laat jij je paard lekker kapot pendelen door hem maar niet huilie huilie komen doen achteraf heh :evaw:

Toch knap dat je met enkel pendelen je paard kapot maakt ;) zegt iets meer over je eigen denk vermogen.

Ontopic ik ga hem binnen kort toch maar eens bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:35

Heb hem ook eens aan het werk gezien. Absoluut geen fan van. Verkeerde diagnose gesteld en behandeling... Paard heeft daarna behoorlijk poos moeten revalideren met behulp van kliniek.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:33

Yvank_ schreef:
Heb hem ook eens aan het werk gezien. Absoluut geen fan van. Verkeerde diagnose gesteld en behandeling... Paard heeft daarna behoorlijk poos moeten revalideren met behulp van kliniek.

My point exactly.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:05

Ik heb ook goede ervaringen met hem. Pas ook weer de draver van een vriendin behandeld. Beestje liep gelijk beter.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:45

Alhoewel dit topic alweer flink oud is, geef ik het toch een schopje.
Ik Kan zelf een topic openen, maar dit is wellicht handiger.

Wie kent Ulke en kan wat over zijn behandelingen vertellen?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:14

Ik vind nog steeds dat iemand zonder medische achtergrond niet zulke (be)handelingen mag uitvoeren. Buiten dat vind ik pendelen en vervolgens zeggen: daar en daar zit ie vast nogal getuigen van een hoog zweef gehalte. Paard van een vriendin van me was volgens hem rijp voor de slacht nadat ie er een paar klappen op de rug op had gegeven...Nou ik je vertellen dat na het bezoek van een echte osteo (met diergeneeskundige opleiding) en een nieuw zadel alle klachten verdwenen waren..
Oeps had ie toch zo zonder enige gegronde medische reden zo een paard naar de slacht doorverwezen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:22

Wat heeft je paard dan dat je Ulke erbij wilt hebben?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:02

Niets vreselijk spannends, gewoon even een algemene check Up.... Maar wellicht toch even wat anders proberen.
Lastig altijd...