Mijn paard heeft twee gekke plekken op zijn lichaam en ik wilde jullie om een mening vragen.

Toen hij nog hengst was een keer het halstertouw door zijn mond moeten doen op straat, hij was niet te houden. Daar hielt hij een soort schaafplekje aan over, wat er inmiddels dus zo uitziet. Toen hij gecastreerd werd vorig jaar heb ik de dierenarts ernaar gevraagd. Die heeft me een zalfje gegeven, hydrocordiderm achtige naam. Ook dep ik heel vaak met molcosan, hier wordt het plekje wel rustiger van, maar het gaat dus maar niet over. Het zit precies tegen het bit aan, en omdat ik hem over twee maanden ga wegbrengen om voor de wagen te beleren, zal dit plekje in de weg zitten en wil ik er nu echt wat mee. Ik las allerlei enge dingen op internet over een kankerplekje, dat je dat absoluut niet zomaar mag wegsnijden enzo.. herkent iemand dit plekje? Het wordt niet groter.

Dan heeft hij sinds kort ook nog eens dit plekje aan zijn oog. Ook dat smeer ik regelmatig in, maar het blijft precies zoals het is.
Ik ga de dierenarts er sowieso bijhalen nu, maar ik wil wel een beetje voorbereid zijn. Moet er een biopsie gemaakt worden? Wat kan het zijn? De vorige keer deden ze zo vaag, ik wil zelf wat ingangen kunnen geven...