Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CVM1987 schreef:Hallo allemaal,
Mijn paard is vrij ziek geweest afgelopen herfst, ze kreeg te veel eiwitten binnen waardoor haar hele organenstelsel aangetast werd en haar weerstand beduidend minder werd. Ze werd erg mager en erg sloom.
Fysio erbij gehad omdat we eerst dachten dat het met de spieren te maken had, maar hij zei dat ik naar een homeopaat moest want ze had een probleem inwendig, met haar spieren en pezen etc. was niets aan de hand juist erg goed. En het bleek inderdaad zo te zijn dat er een probleem was met haar hormonenstelsel en de bijnieren. Heb er medicijnen voor gehad (allemaal natuurlijke medicijnen).
Nu is mijn paard weer helemaal gezond (gelukkig), maar kan ze wel een steuntje in de rug gebruiken met betrekking tot het werk wat ze verricht.
Ze krijgt nu gras, staat van de ochtend tot de avond op de wei en op stal krijgen ze voldoende hooi waar ze de hele nacht mee door kan. De keuze voor op stal is omdat ze toen ziek was erg veel energie moest steken in het opwarmen van haar lichaam en dat ze daardoor erg snel moe was. Maar in de nachten op stal bevalt prima!
Nu zei mijn trainer dat het handig was om naast hooi en gras (klein beetje basisbrok), een voer te gaan geven zodat ze meer energie krijgt. Mijn fysio heeft elke keer gezegd dat ik muesli van Pavo moest gaan voeren.
Nu wil ik dat doen en SportsFit ziet er het meest gunstig uit voor mijn paard.
Nu is mijn vraag dus zit er veel eiwit in deze muesli in verhouding tot andere muesli?
Want ik heb vrij weinig zin in herhaling van het bovenstaande.
Of weet iemand een trucje zodat ze eiwitten niet zo erg op mijn paard inslaan?