Veel eiwit in muesli?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CVM1987

Veel eiwit in muesli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 10:37

Hallo allemaal,

Ik heb een merrie van 6 jaar oud. Wij rijden erg intensief (omdat we aan wedstrijden mee doen).

Mijn paard is vrij ziek geweest afgelopen herfst, ze kreeg te veel eiwitten binnen waardoor haar hele organenstelsel aangetast werd en haar weerstand beduidend minder werd. Ze werd erg mager en erg sloom.
Fysio erbij gehad omdat we eerst dachten dat het met de spieren te maken had, maar hij zei dat ik naar een homeopaat moest want ze had een probleem inwendig, met haar spieren en pezen etc. was niets aan de hand juist erg goed. En het bleek inderdaad zo te zijn dat er een probleem was met haar hormonenstelsel en de bijnieren. Heb er medicijnen voor gehad (allemaal natuurlijke medicijnen).

Nu is mijn paard weer helemaal gezond (gelukkig), maar kan ze wel een steuntje in de rug gebruiken met betrekking tot het werk wat ze verricht.

Ze krijgt nu gras, staat van de ochtend tot de avond op de wei en op stal krijgen ze voldoende hooi waar ze de hele nacht mee door kan. De keuze voor op stal is omdat ze toen ziek was erg veel energie moest steken in het opwarmen van haar lichaam en dat ze daardoor erg snel moe was. Maar in de nachten op stal bevalt prima!

Nu zei mijn trainer dat het handig was om naast hooi en gras (klein beetje basisbrok), een voer te gaan geven zodat ze meer energie krijgt. Mijn fysio heeft elke keer gezegd dat ik muesli van Pavo moest gaan voeren.
Nu wil ik dat doen en SportsFit ziet er het meest gunstig uit voor mijn paard.

Nu is mijn vraag dus zit er veel eiwit in deze muesli in verhouding tot andere muesli?
Want ik heb vrij weinig zin in herhaling van het bovenstaande.

Of weet iemand een trucje zodat ze eiwitten niet zo erg op mijn paard inslaan?

tinkersjakie

Re: Veel eiwit in muesli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:17

Op voervergelijk kun je heel makkelijk het heel makkelijk vergelijken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:12

VSW-->VS

CVM1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 22:47

?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:11

belang vh eiwitgehalte valt en staat et hoeveel je wil gaan bijvoeren en de kwaliteit/eiwitgehalte van je ruwvoer (hooi en gras)

op voervergelijk kan je het eiwitgehalte van meerdere merken opvragen en vergelijken

VSW-->VS betekent dat je topic verplaatst is naar voeding en supplementen

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:39

In gras en maar ook in het hooi zit heel wat eiwit en daar eet jouw paard op een dag veel meer kilo's van dan het voer wat je bij gaat voeren. Ik denk daarom niet dat het heel veel verschil gaat maken qua hoeveelheid eiwit in het totale rantsoen welk voer je kiest.

Jouw paard eet misschien 10 kg gras op een dag en 6 kg hooi 's nachts tegenover misschien een kilo krachtvoer.....

Weet je ook wat de oorzaak is dat ze teveel eiwit binnen kreeg? Een paard kan over het algemeen namelijk goed overweg met 5 keer zoveel eiwit als dat hij eigenlijk nodig heeft zonder problemen te veroorzaken.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:51

CVM1987 schreef:
Hallo allemaal,
Mijn paard is vrij ziek geweest afgelopen herfst, ze kreeg te veel eiwitten binnen waardoor haar hele organenstelsel aangetast werd en haar weerstand beduidend minder werd. Ze werd erg mager en erg sloom.
Fysio erbij gehad omdat we eerst dachten dat het met de spieren te maken had, maar hij zei dat ik naar een homeopaat moest want ze had een probleem inwendig, met haar spieren en pezen etc. was niets aan de hand juist erg goed. En het bleek inderdaad zo te zijn dat er een probleem was met haar hormonenstelsel en de bijnieren. Heb er medicijnen voor gehad (allemaal natuurlijke medicijnen).

Nu is mijn paard weer helemaal gezond (gelukkig), maar kan ze wel een steuntje in de rug gebruiken met betrekking tot het werk wat ze verricht.

Ze krijgt nu gras, staat van de ochtend tot de avond op de wei en op stal krijgen ze voldoende hooi waar ze de hele nacht mee door kan. De keuze voor op stal is omdat ze toen ziek was erg veel energie moest steken in het opwarmen van haar lichaam en dat ze daardoor erg snel moe was. Maar in de nachten op stal bevalt prima!

Nu zei mijn trainer dat het handig was om naast hooi en gras (klein beetje basisbrok), een voer te gaan geven zodat ze meer energie krijgt. Mijn fysio heeft elke keer gezegd dat ik muesli van Pavo moest gaan voeren.
Nu wil ik dat doen en SportsFit ziet er het meest gunstig uit voor mijn paard.

Nu is mijn vraag dus zit er veel eiwit in deze muesli in verhouding tot andere muesli?
Want ik heb vrij weinig zin in herhaling van het bovenstaande.

Of weet iemand een trucje zodat ze eiwitten niet zo erg op mijn paard inslaan?

Is je paard bij een dierenarts geweest of ben je alleen bij alternatieve genezers geweest? Ik vind het namelijk erg apart dat een homeopaat zo'n diagnose zou kunnen stellen. Het kan namelijk best zijn dat het probleem heel iets anders is.

Waarom wil je Fysio persé dat je pavo gaat voeren? Zou het niet beter zijn om te zoeken naar een goed product voor je paard in plaats van je zo te beperken in je voerkeus?