Hier hoor ik toch weinig over, nekworm??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nannele

Berichten: 21
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:13

Kinke schreef:
Caesar schreef:
Ja, de mijne heeft in de manenkam een soort streepjes over de hele breedte. Daarbij ook schilfers. Haar staart is nu eigenlijk weg, maar dat komt omdat ze 24/7 buitenstaat.


Bij nekwormen is jeuk aan de staart zeldzaam.




maar er kunnen wel ook door de vliegjes/ mugjes overgebrachte larven onder de huid zitten aan de staart die gaan jeuken!
24/7 buiten is geen reden idd!

nannele

Berichten: 21
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:15

Hazouk schreef:
Interessant! Zou mijn pony hier misschien last van kunnen hebben? Er is een maand geleden wel een mestonderzoek gedaan maar ik neem aan dat je deze wormen niet in de mest kunt zien?
http://i62.tinypic.com/6ejbdw.jpg
Deze foto is niet heel duidelijk, ik zou evt. morgen betere kunnen maken. De huid bij zijn manenkam is erg schilferig en opgezet met ook echt van die groeven in de huid. Ook zitten er wat kleine wondjes tussen maar dat komt denk ik van het schuren. Hij heeft er best veel jeuk aan. Komende woesdag staat trouwens sowieso al een afspraak met de dierenarts gepland maar ik ben benieuwd wat jullie denken :)

ben benieuwd wat die zegt!

nannele

Berichten: 21
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:21

loversyl schreef:
Mijne heeft ook alleen maar jeuk aan zijn manen. Ik heb hem op allergieen laten testen en die was eigenlijk negatief. Hij had een heeeeele lichte reactie op de steekmug en de paardenvlieg maar dat was heel minimaal en daar kon ik ook niks aan doen.
Hij is ook getest op wormen en had niks.
Maar hoe kan je nou eigenlijk op nekwormen testen?
Misschien heeft hij dat wel.

nekwormen kan je niet testen met mestonderzoek,wel met een biopt ,maar een goede DA herkent dit wel,vraag hem desnoods erna ,ivermectine werkt best snel,je zal gauw zien of het beter wordt!

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:29


Pollewop113
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:32

Ik vond alleen dit oude topic en vroeg mij af of er misschien meer duidelijke foto’s zijn van de verschijnselen van nekworm.
Mijn paard heeft erge jeuk op haar singelplek/ buik met kale plekken tot gevolg.
Ook krijgt ze steeds meer last van jeuk in haar manen en op haar nek en hoofd. Sinds gisteren zag ik ineens dat haar manen in partjes op haar hoofd liggen en sinds vandaag lopen er horizontale strepen van de partjes naar beneden, aan beide zijdes van de hals. Ik begin nu echt te twijfelen of dit geen nekworm kan zijn i.p.v. zomerexceem.