Ik ben opzoek naar goede brokken voor mijn paard. Iets wat minder commercieel is maar toch heel goed voer. Nu viel mijn oog hier op. Het lijkt mij voer waar goed is over na gedacht. Wat zijn jullie meningen/ervaringen met dit voer?
Wij hebben wel eens een partij gehad voor onze paarden. Beviel prima Ik weet eerlijk gezegd niet waarom we er weer mee gestopt zijn, zal wel met de prijs te maken hebben gehad.
olga
Geplaatst: 15-02-14 23:43
Wij voeren al tijden de brok en de muesli. Het bevalt ons erg goed. Het is een fijne winkel en de kwaliteit van het voer is constant en goed!
winno
Geplaatst: 30-04-14 21:42
Ben niet zo weg van brokken van de dommelsche watermolen. Met name de brokken bestaat het grootste deel uit luzerne. Ook zit er in de brok een organische zurenmix. Er is niemand die mij kan vertellen wat deze organische zurenmix inhoud. Ook de dommelsche watermolen niet.
Ik ben er ook niet zo te vrede over/mee, paarden doen het op Havens veel beter. Prijs kwaliteit verhouding is ook niet helemaal goed (DW is vrij duur).
Mee eens quir, wat ik ook veel zie is dat de paarden die brok krijgen van dw veel dikker in het haar komen en niet echt een glanzende vacht hebben. Ik kan ook nergens de echte bestanddelen van het voer vinden van dw. Bij bijv. Havens wel.
Inderdaad slecht in het haar, veel ook doffer. Veel minder gezonde uitstraling en sommige paarden worden ook wat flegmatiek (sloom), ondanks meer brok.
En ik begrijp ook niet waarom er zo geheimzinnig wordt gedaan over de organische zurenmix die in de brok zit van dw. Dw zelf wou er niks over kwijt. Nou dan hoef ik het al niet meer...
ik heb inmiddels contact gehad met de dommelsche watermolen met de vraag wat de inhoud is van de organische zurenmix die in de brok van dw zit. Dit kreeg ik als antwoord:
Beste, Zoals een kok niet alle recepten prijs geeft doet Dommelsche Watermolen dit niet met de organische zurenmix.
acanthus
Geplaatst: 14-05-14 19:15
Wat jammer. Weten wat je geeft kan tenslotte jouw paard maar ten goede komen. Een beetje producent weet dat de gemiddelde paardenhouder hier interesse in heeft. Hier zou ik snel klaar mee zijn: genoeg andere merken om passend voer te vinden.
winno
Geplaatst: 09-07-14 20:10
Iemand anders nog ervaringen met dit voer?
Calimero_
Geplaatst: 03-12-14 15:05
Ik ben ook erg benieuwd of er nog meer mensen zijn die inmiddels ervaringen hebben met dit voer.
Yevrah
Geplaatst: 29-03-17 16:48
Hallo!
Dit topic is al wat oud, i know sorry. Ik heb het idee dat mijn pony heel erg heet wordt van dit voer, wat zijn jullie ervaringen ermee? Op stal voeren ze dit en ik koop nu los eigen voer waar hij minder fel op reageert. Het is voor mij makkelijker om toch weer over te gaan naar de brok van DW (en goedkoper) maar ik ben echt bang voor een terugval in gedrag (hij kon niet meer normaal stappen/draven, enkel aanspringen in galop) Maar toen stond hij er ook nog maar net.. Toen ik hem terug heb gezet op zijn oude voer (mix van pavo sportsfit muesli + basisbrok) was hij daar in elk geval mee gestopt.