Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NRJ schreef:Eerlijk gezegd was het eerste wat ik dacht: ziekte van lyme. En toen ik verder las werd dit dus bevestigd.
Vergis je niet in de nasleep van deze ziekte, het kan zeker een half jaar tot een jaar duren voordat het paard weer de oude is. Het is vooral een grote aanslag op spieren en organen en dit heeft veel tijd nodig om te herstellen. Bovendien is de behandeling ook een hele zware dus dat is nogmaals een aanslag op het lichaam.
Een vriendin van mij had de pech dat het ruim een jaar geduurd heeft, maar nu gaat het erg goed met haar paard! Dus er is hoop
Edit: Mag ik vragen wat het paard te eten krijgt, buiten het gras op de weide?
Kentaro schreef:Het is absoluut af te raden een paard te laten grazen op een weide dat bemest is met varkensmest of hooi dat daar vanaf komt!
Risico op varkensziekte Ileitis, veroorzaakt door de bacterie Lawsonia intracellularis, komt bij steeds meer paarden voor.
Een besmetting met de bacterie Lawsonia intracellularis heeft bij paarden onder meer een verdikking van de darmwand tot gevolg.
O.a. verschijnselen als extreem vermageren, op een gegeven moment niet meer (kunnen) eten, ontlasting als water, lusteloos.